دبیر انجمن علمی جراحان اروتوپدی ایران :

تحریم ها فقط روی قیمت تجهیزات ارتوپدی تاثیر داشته نه روی واردات آن

در کشورمان با وجود تحریم هایی که شده است، تحریم روی عدد مورد درخواستی تجهیزات و پروتزهای ارتوپدی تاثیر نگذاشته بلکه روی عدد قیمتی خرید آن تاثیر گذاشته است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دکتر غلامعلی عکاشه دبیر انجمن علمی جراحان اروتوپدی ایران در نشست خبری بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: در کشورمان با وجود تحریم هایی که شده است، تحریم روی عدد مورد درخواستی تجهیزات و پروتزهای ارتوپدی تاثیر نگذاشته بلکه روی عدد قیمتی خرید آن تاثیر گذاشته است.


وی افزود: پیشرفتهای تکنولوژی سیر شگفت انگیزی داشته است که به تناسب آن نیز در عرصه ارتوپدی نیز این پیشرفتها رخ داده است، موضوعی که در دنیا به دنبال آن هستند جایگزینی مفاصلی است که جوابگوی مفصل در هر زمان و عمر طبیعی باشد. در رشته هایی مانند شانه و آرنج  که رشته نوپایی است پیشرفتهای قابل توجهی شده است.


عکاشه با بیان اینکه 99% مردم دنیا کمر درد را تجربه می کنند تصریح کرد: فقط یک درصد این افراد نیاز به جراحی دارند. در مورد آمار تعویض مفصل زانو این آمار تا 25%  نسبت به سال 90 افزایش پیدا کرده است و در مورد تعویض مفصل لگن نیز این میزان 20% افزایش یافته است. این به دلیل افزایش امید به زندگی در کشورمان است وقتی سن بالا برود تخریب مفصل نیز صورت می گیرد و علل حادثه ای و دیگر علت ها در افزایش این آمار تاثیر چندانی ندارند.
برچسب ها: ارتوپدی ، تجهیزات ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار