رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان:

پزشكان ما يكسال است كه حقوق نگرفتند

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: در حال حاضر قریب به یک میلیارد تومان از بیمه طلبکار هستیم و اگر بیمه این میزان مبلغ را واریز کند انگیزه پزشکان را برای ارائه خدمات به شهروندان بیشتر می کند.

دکتر ایزد پناه، رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بیمه متاسفانه در یکسال گذشته پرداختشان فوق العاده طولانی شده است یا حتی دو الی سه برابر نیز کشیده شده است. همین بیمارستان ما که خیلی هم درصد بستری و اشغال تختمان بالا نیست ولی در حین حال خدماتی که دادیم و یکسال رد شده مشاهده می کینم که پرداخت بیمه بیش از ده ماه طول کشیده است.

وی ادامه داد: از این رو در حال حاضر قریب به یک میلیارد توام از بیمه طلبکار هستیم و اگر بیمه این میزان مبلغ را واریز کند انگیزه پزشکان را برای ارائه خدمات به شهروندان بیشتر می کند.

دکتر ایزد پناه با بیان اینکه بحث قبوض آب، برق، گاز و ... نیز موضوع مهم بیمارستان است، بیان کرد: چندین بار آمده بودند که آب، برق و ... را قطع کنند؛ اما با وساطت فرمانداری و واریز مبلغی اینکار صورت نگرفته است؛ ولی همچنان ما با مشکل قبوض مواجه هستیم که اگر بیمه پرداختی ها را واریز کند می توانیم به بیماران خدمات خوبی را ارائه دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان در پایان اظهارداشت: همچنین در خصوص سونوگرافی نیز هزینه 38 میلیونی می خواهد که اگر بیمه پول را واریز کند می توانیم آن را تهیه کنیم تا خدمات بهتر و مناسبی را به بیماران ارائه کنیم.

با کمترین امکانات و بودجه این سیستم را نگه داشته ایم
متخصص مغز و اعصاب بیمارستان فریمان با بیان اینکه مشکلات بهداشت و درمان خیلی زیاد است و برخی از واقعیت های درمان منتقل نمی شود، گفت: جامعه پزشکی نمی تواند از فضای درمان فاصله بگیرد. 

وی با بیان اینکه 60 الی 70 سالی است که این بیمارستان ساخته شده است، افزود: آنچیزی که الان وجود دارد چیزی است که از سالهای گذشته باقی مانده است و مسئولان و معاونت های درمان آن را با چنگ و دندان و با کمترین امکانات و بودجه این سیستم را نگه داشته اند.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بیمارستان فریمان با حدود 120 هزار نفر جمعیت فریمان و هومن از امکانات کمتری برخوردار است، ادامه داد: دستگاه سونوگرافی، آی سی یو نداریم و قیمت خرید سونوگرافی بالاست؛ ولی اگر تهیه شود برای بیمارستان درآمد زایی دارد و برای بیماران راحتی دارند. آخرین حقوقی که دریافت کردم یک میلیون و ... بوده است که طبق قانون خدمات کشور به میزان حقوق کارمندی دریافت شده است.

وی مشکل حال حاضر نظام سلامت را اعتبارات ناکافی وزارت بهداشت دانست و بیان کرد: پتانسیل زیادی وجود دارد و اگر امکانات مجهز شوند درآمد بیمارستان و رضایتمندی بیماران افزایش پیدا می کنند و میزان ارجاعات و اعزام بیمار به شهرستان های دیگر کاهش پیدا می کنند.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان اظهارداشت: در شهر فریمان به دلیل اینکه نزدیک به مشهد است ظلم شده است.

وجود ناهماهنگی در پرداخت های پزشکی
دکتر عمومی، جراح عمومی بیمارستان فریمان با بیان اینکه با کمترین امکانات و شرایط کنونی کار درمانی مردم را انجام می دهیم، گفت: بیمارستان اگر بهتر از این شود، مناسب تر است.مهمترین مشکل پزشکان پرداختی آنان و ناهماهنگی در پرداخت های پزشکی است که به موقع پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه کار ما وابسته به بیمارستان است، ادامه داد: در طول هفته دو الی سه بار در بیمارستان حضور داریم و اگر در روزهایی که ما نبودیم بیماری مراجعه کرد همکاران دیگری هستند که کار درمانی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امکانات ما برای نگهداری بیماران کافی نباشند، بیماران را برای دریافت امکانات بیشتر اعزام کنیم، اظهارداشت: ممکن است خرید امکانات و تجهیزات مقرون به صرفه نباشد. 

همچنین تفاوت خیلی زیادی بین سیستم دولتی و خصوصی وجود دارد به طور نمونه اگر من در بیمارستان دولتی جراحی را انجام دهم و همان جراحی را با همان کیفیت در بیمارستان خصوصی انجام دهم 10 برابر بیشتر از بیمارستان دولتی دستمزد دریافت می کنم؛ و سوال اینجاست چرا باید اینگونه باشد؟

به کار در اینجا علاقه دارم
در ادامه پزشک اورژانس بیمارستان فریمان درباره وضعیت این مرکز درمانی به خبرنگار ما گفت: خدا را شکر مشکل خاصی وجود ندارد و راضی هستیم. بیماران نیز از فریمان و روستاهای اطراف مراجعه می کنند؛ و خوشبختانه به کارم در اینجا علاقه دارم.

عدم حضور پزشک متخصص
یکی از اهالی فریمان درباره این بیمارستان گفت: در این مکان پزشک متخصص وجود ندارد و دکتر متخصص هفته ای یکبار در این مکان حضور دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.