اهواز/

دو دکل جدید در میدان آزادگان جنوبی مستقر شدند

در میدان آزادگان جنوبی دو دکل حفاری جدید مستقر شده‌اند که تا چند روز آینده برای شروع حفاری مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ محمدرضا تاکایدی معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران ظهار داشت: پیش از این درمیدان آزادگان یک دکل حفاری مشغول به کاربوده است که با دو دکل حفاری تازه استقرار یافته در این میدان تعداد دکل‌های حفاری به سه عدد افزایش یافته است.

وی در خصوص وضعیت دکل‌های حفاری دیگر میادین گفت: ما در دیگر میادین افزایش تعداد دکل نداشته ایم و میادین با دکل‌های قدیم به حفاری ادامه می‌دهند.

تاکایدی تصریح کرد: از دوماه پیش تاکنون حدود 30 درصد حفاری میدان یاران با یک دکل انجام شده است، در خصوص میدان آذر با وجودی که از سخت‌ترین میدان‌های حفاری در کشور محسوب می‌شود، وضعیت پیشرفت کار مناسب است.

وی با اشاره به نیاز 300 روزه برای حفاری یک چاه درمیدان آذر افزود: برای حفاری میادین واقع شده در اهواز به 50 تا 60 روز زمان نیاز است و این اختلاف زمان شش برابری نشان از مشقت کار در این میدان است.

تاکایدی افزود: در 8 ماهی که حفاری در این میدان آذر شروع شده است حدود 11 درصد پیشرفت کار داشته‌ایم همچنین که نیاز به کالاهای خاص هم داریم که اگر امکانات مورد نیاز با یک مدیریت منسجم از سوی شرکت ملی نفت مهیا شود پیشرفت بهتری خواهد داشت./س


برچسب ها: دکل ، آزادگان ، مستقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.