جنجال سوء استفاده جنسي از مهاجران در انگليس

مهاجران در برخي بازداشتگاههاي انگليس مورد بدرفتاري و سوء‌ استفاده جنسي قرار مي گيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه گاردين ؛ يکي از بازداشت شدگان سابق در مرکز جمع آوري مهاجران در يارلز وود مي گويد، زناني که در آنجا نگهداري مي شوند در معرض روابط جنسي ناخواسته و بدرفتاري به دست نگهبانان و ديگر مقامات قرار دارند.

يک زن بيست و سه ساله اهل روماني به نام تانيا که مارس گذشته از آن مرکز آزاد شد،  در اظهارنامه اي که به رويت گاردين و اکنون پليس رسيده است، با تشريح مشکلاتش در آنجا از جمله  ايذاء جنسي به دست سه نگهبان مرد ادعا کرده است که به محض مطلع کردن مديريت يارزوود از اينگونه حوادث ظرف چند روز از آنجا اخراج شد. وي همچنين از روابط ناشايست يک نگهبان با حداقل چهار زن خبر داده است.

اين ادعاها سوالات جديدي را درباره نحوه رفتار با زنان آسيب پذير در مرکز نگهداري مهاجران در انگليس از جمله مرکز يارلزوود در بدفوردشاير مطرح مي کند. اين مرکز بزرگترين مرکز جمع آوري مهاجران است که با گنجايش چهارصد نفر به نگهداري زنان اختصاص دارد. به گفته اين مهاجر رومانيايي، تعداد زيادي از ماموران آن مرکز ضمن سوء ‌استفاده جنسي از دختران به آنها وعده هايي در مورد  فرصت بهتر براي قبول درخواست پناهندگي شان يا اقامت در انگليس مي دهند. 

منابع يارلزوود مي گويند، در پي گواهي دادن تانيا احتمالا موارد بيشتري از سوء‌استفاده از مهاجران زن فاش خواهد شد چون بسياري از آنها تاکنون جرات شکايت نداشتند.واحد استانداردهاي حرفه اي در وزارت کشور انگليس به آژانس مرزي اين کشور توصيه کرده است براي پي بردن به دامنه روابط ناشايست در مرکز يارلزوود با زناني که در آنجا نگهداري مي شوند، مصاحبه شود.

شرکت خدماتي سرکو طبق قراردادي با وزارت کشور انگليس مسئوليت اداره کردن مرکز يارلزوود را بر عهده دارد. اين شرکت اوايل امسال به يک پناهجوي بيست و نه ساله پاکستاني که ادعا کرده بود مورد تعرض جنسي يک پرستار در يارلزوود قرار گرفته بود،‌ مبلغ فاش نشده اي را پرداخت کرد. جزئيات تکان دهنده جديدترين ادعاهاي مطرح شده احتمالا منجر به تحقيقات کاملي در مورد نحوه اداره اين مرکز خواهد شد.طبق اظهارنامه تانيا، يکي از مقامات شرکت سرکو با سوء استفاده جنسي از وي به او درباره اخراج نشدن از کشور اطمينان داده بود. 

به گفته وي، بسياري ماموران پس از تجاوز جنسي به زنان مهاجر سعي مي کنند شواهد جرم را از بين ببرند.سخنگوي وزارت کشور انگليس اطمينان داد درباره همه ادهاي مطرح شده درباره سوء رفتار با مهاجران به طور کامل تحقيق خواهد شد.
برچسب ها: جنسی ، انگلیس ، مهاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار