آماده‌سازی پزشکان بسیجی در قالب بیمارستان های صحرائی

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه هدف از برپایی بیمارستان‌های صحرایی نشان دادن نقاط ضعف حوزه سلامت به ‏وزارت بهداشت و در کنار آن خدمت به مردم محروم و بالابردن آمادگی پزشکان است، گفت: می‌خواهیم در حین کمک به افراد ‏نیازمند، پزشکان و پیراپزشکان آمادگی لازم برای مواقع بحرانی را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید نظام‌الدین طباطبایی،مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: یکی از اهداف برپایی این بیمارستان پیدا کردن نقاط ضعف حوزه سلامت و اعلام آن به وزارت بهداشت بود تا ‏راهکارهای موثر در این زمینه مطرح و اجرا شود‏.
وی در ادامه هدف راه اندازی بیمارستان های صحرایی را بالا بردن آمادگی پزشکان و پیرا پزشکان برای مقابله با حوادث ‏و بلایا دانست و گفت: پزشکان در مانورهایی که در جریان برپایی چنین بیمارستان‌هایی برگزار می‌شود، آمادگی کامل را برای ‏توانایی ارائه حداقل خدمات درمانی پیدامی کنند. این آمادگی تا حدی است که بتوانند خود در کنار بیمارستان‌های اصلی که در اثر ‏حوادث صدمه می‌بینند، بیمارستان سیاری دایر کنند.

وی ادامه داد:کاروان صد و پنجاه نفره اعزامی، در بیمارستان صحرایی شهید دکتر محمد عبدالحسینی مشغول خدمت رسانی ‏هستند. البته تیم چهل نفره دیگری هم از بیمارستان فارابی به طور مجزا در مدرسه همجوار بیمارستان به مداوای مراجعه کنندگان ‏می‌پردازند.

دکتر طباطیایی افزود: با استفاده از فرهنگ غنی دفاع مقدس توانستیم چنین حرکتی را شروع کنیم و آن را ادامه خواهیم داد، این ‏حرکت در استان‌های مختلف نیز توسط بسیج جامعه پزشکی انجام می‌شود.

وی از اعزام متخصصین و فوق تخصصین دانشگاه علوم پزشکی تهران از دوشنبه هفته آینده به منطقه ساروج خراسان شمالی خبر داد ‏و گفت: با اعزام این تیم، جراحی‌های مختلفی در بیمارستان ساروج که به تازگی ساخته شده انجام می‌شود. متاسفانه این بیمارستان به ‏خاطر عدم حضور نیروهای متخصص غیر قابل استفاده مانده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران در ادامه گفت: همچنین از یکم تا سوم مهر ماه بیمارستان صحرایی دیگری در منطقه آسیب پذیر ‏یافت آباد تهران راه اندازی می‌شود که با همکاری هفتاد و چهار بیمارستان در تهران فعالیت‌های درمانی مناسبی را در هفته دفاع مقدس ‏انجام خواهد داد.

وی به استقبال جامعه پزشکی کشور از خدمت رسانی داوطلبانه اشاره کرد و گفت: آنقدر استقبال پزشکان زیاد است که برخی اوقات ‏نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم. روحیه بسیجی در میان پزشکان موج می‌زند و این موضوع باعث افزایش خدمات درمانی به خصوص ‏در مناطق محروم خواهد شد.‏

وی در پایان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس بسیج جامعه پرشکی کشور، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) و ‏معاون اقشار سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به خاطر مشارکت در راه اندازی بیمارستان شهید دکتر عبدالحسینی ‏تشکر ویژه کرد./ح
برچسب ها: پزشک ، درمان ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار