تبریز/

نقش موثر گیاه خردل در رفع بد اشتهایی

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بد اشتهایی با نوشیدن مقداری دانه خردل مخلوط شده با شیر 15 تا 20 دقیقه قبل از غذا برطرف خواهد شد.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: کارشناسان دانه‌های خردل سرعت متابولیسم را در بدن افزایش داده و به همین دلیل برای گوارش و هضم فوق‌العاده سودمند است.

وی با اشاره ای به خردل خمیری تشریح کرد: پوست خردل از نرم کردن دانه ی خردل سیاه یا سفید یا مخلوط این دو بدست می آید و گاهی آن را با آبغوره یا سرکه مخلوط کرده و خردل خمیری بدست می آورند.

نقشی خردل را برای پوست مفید دانست و ادامه داد: روغن خردل به دلیل گرمایی که تولید می‌کند برای پوست بسیار مفید است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: دانه‌های خردل حاوی کالری پایین و دارای ارزش تغذیه‌ای بالا هستند و خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده فوق‌العاده‌ای دارند.

وی از خواص ضدالتهابی خردل گفت و اظهار داشت: دانه خردل سرشار از ریز مغذی موسوم به سلنیوم است که این ماده معدنی خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌ای دارد.

نقشی ضمن بازگو نمودن تاثیر خردل در فشار خون تاکید کرد: دانه خردل منبع غنی از عنصر منیزیم است که به کاهش شدت حملات آسم و علائم خاص آرتریت روماتوئید و پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند./ب

برچسب ها: گیاه ، خردل ، بد اشتهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.