نماينده پارلمان سوريه ؛‌

آمريکا تلاش مي كند امنيت رژيم صهيونيستي را تامين كند

يکي از اعضاي پارلمان سوريه تصريح کرد آمريکا و غرب مي خواهند با از بين بردن تسليحات شيميايي سوريه امنيت رژيم صهيونيستي را تامين کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ بديع صقور گفت:مواضع برخي کشورهاي غربي در خصوص قرار دادن تسليحات شيميايي دمشق تحت نظارت بين المللي با يکديگر تناقض دارد بنابراين وقتي ما درباره مواضع اين کشورهاي صحبت مي کنيم مي بينيم که در رفتار آنها در قبال سوريه نوعي تناقض گويي وجود دارد.
وي تصريح کرد ما مي بينيم که فرانسوي ها همچنان بر مواضع خود براي ويران کردن سوريه اصرار دارند بنابراين از بين بردن سلاح شيميايي فقط براي تامين امنيت رژيم صهيونيستي است و ما اين تناقض را در رفتار غرب و آمريکا مشاهده مي کنيم.
وي افزود غربي هاي مي گويند اگر تسليحات شيميايي سوريه را از بين ببريم ديگر مشکلي وجود ندارد در حاليکه آنها مي خواهند با اين ترفند سلاح هاي شيميايي را از بين ببرند تا امنيت اسرائيل را تامين کنند و اسرائيل را از هر گونه حمله دور نگه دارند.
صقور اظهار داشت چرا غربي ها درباره آزادي و تامين امنيت مردم سوريه سخن نمي گويند و همانطور که سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه گفت حادثه 21 اوت در حومه دمشق ساختگي بوده است .
وي افزود چگونه مي توان اين همه کودک را در اين منطقه جمع کرد و يکباره گازهاي شيميايي و سمي به آنها شليک کرد. اين عمليات ساختگي بود اما غرب همچنان اصرار دارد که دولت سوريه از تسليحات شيميايي در حومه دمشق استفاده کرده است.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آويگدور ليبرمن، رئيس کميته دفاعي و روابط خارجي پارلمان اسرائيل گفته است رئيس جمهور سوريه با قبول کردن پيشنهاد روسيه پيروز شد، افزود: ليبرمن و ديگر مقامات اسرائيل مي خواهند آتش جنگ افروزي عليه سوريه را شعله ور کنند اما اين کشور با قبول کردن طرح روسيه توانست آتش جنگ افروزي آمريکا را فرونشاند بنابراين سوريه مصمم است براي خروج از بحران يک راه حل مسالمت آميز پيدا کند.
نماينده پارلمان سوريه در ادامه اين مطلب افزود ما از آمريکاييها و غربي ها سئوال مي کنيم چرا فقط به دنبال تسليحات شيميايي در سوريه هستند؟ چرا بر بازگشت پناهندگان سوري اصرار ندارند؟ چرا بر بازگشت امنيت و آرامش به سوريه اصرار نمي ورزند؟ من مي گويم آنها مشکلي با سوريه ندارند و فقط مي خواهند با منهدم کردن تسليحات شيميايي سوريه امنيت رژيم صهيونيستي را تامين کنند.
وي در پايان خاطر نشان کرد چرا آمريکاييها و غربي ها تلاش نمي کنند سلاح هسته اي و شيميايي رژيم صهيونيستي را از بين ببرند و فقط به دنبال اين هستند تا با منهدم کردن تسليحات شيميايي سوريه قدرت اين کشور را تضعيف کنند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار