رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی (ISC):

معرفی 400 دانشگاه برتر با ارزیابی رئیس (ISC)

با ارزیابی و رتبه بندی رئیس مرکز (ISC) دانشگاه های برتر معرفی شدند.

جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (ISC) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در رتبه بندی 2013-2014، 800 دانشگاه مورد رتبه بندی قرار گرفتند که از تعداد دانشگاه هایی که از سوی سرپرست (ISC) مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته بیش از 2 هزار دانشگاه است و البته برای 400 دانشگاه برتر رتبه مشخص و معینی تعریف شده است.

وی افزود: شهرت و معروفیت دانشگاه، شهرت و معروفیت نهاد استخدام کننده، نسبت استاد به اعضای هیئت علمی، نسبت استاده به دانشجو، نسبت دانشجویان بین المللی و نسبت اعضای هیئت علمی بین المللی است.

مهراد در ادامه به دانشگاهها برتر مورد ارزیابی قرار گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس رتبه بندی دانشگاه ایالات متحده آمریکا رتبه نخست MIT ایالات متحده رتبه دوم، دانشگاه های انستیتو فناوری ماساچوست هاروارد و کمبریج انگلستان به عنوان رتبه سوم و دانشگاه های امپریال کالج لندن، آکسفورد رتبه های پنجم و ششم را کسب کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هلند در مقایسه به سال قبل دو دانشگاه بیشتر در بین 100 دانشگاه برتر جهان دارد و اگر چه آلمان هنوز موقعیت دانشگاه هایدلبرگ را در بین 50 دانشگاه بترر حفظ کرد، اما هشت دانشگاه از 13 دانشگاه این کشور در بین 200 دانشگاه تراز اول جهان قرار دارد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار