مدیر کل دفتر وامها و مجامع و موسسات بین المللی اعلام کرد:

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های سیاستهای عمومی و توسعه‌ای طرح کلمبو

مدیر کل دفتر وامها، مجامع و موسسات بین المللی در سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران اعلام کرد: ‌طرح کلمبو در نظر دارد دانشجوی بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در دو رشته "سیاستهای عمومی و سیاستهای توسعه‌ای" (Public Policy) و( Development Policy ) از بین کشورهای عضو انتخاب نماید.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، سعید خانی اوشانی با اعلام این خبر گفت: دوره مذکور برای مدت زمان یک سال از فوریه سال ۲۰۱4 میلادی میلادی  از سوی دانشگاه KDI کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد و داوطلبین باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و مدرک معتبر زبان انگلیسی (تافل – با حداقل امتیاز ۵۷۰ و یا IELTS با حداقل نمره ۶) باشند. مضافاً، دستگاههای دولتی یا فرد متقاضی باید در هزینه ارائه پایان‌نامه و کمک هزینه ماهانه برای دوره تحصیلی (۳۰۰ دلار ماهانه برای دوره دوازده ماهه بعلاوه هزینه ویزا) مشارکت نمایند.
 
 اوشانی در ادامه می افزاید: کلیه هزینه‌های مربوط به خانواده متقاضیان(در صورت همراه بردن ) بر عهده ایشان بوده و مبلغی در این خصوص پرداخت نخواهد شد و همچنین با توجه به محدودیت تعداد نفرات پذیرفته شده، مراتب از سوی طرح کلمبو و دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و صرفاً هفت نفر از برترین داوطلبین از بین ۲۶ کشور عضو طرح کلمبو برای استفاده از بورس تائید خواهند گردید و تکمیل و ارسال فرمها طی مهلت مقرر تعهدی برای پذیرش ایجاد نخواهد کرد.
 
بر پایه این گزارش، با توجه به مهلت کوتاه اعلام شده از سوی دبیرخانه طرح کلمبو متقاضیان میبایست حداکثر ده روز قبل از پایان مهلت اعلامی (حداکثر تا تاریخ 15/7/۱۳۹۲) به همراه مدارک تکمیل شده و دو نسخه اصل فرمهای تقاضانامه از سوی دستگاه دولتی محل خدمت خود به همراه تعهد رسمی دستگاه دولتی اعزام کننده برای پرداخت وجه فوق الاشاره در طی دوره (ماهانه ۳۰۰ دلار و هزینه ویزا ) رسماً به این دفتر معرفی گردند.
 
لازم به ذکر است محتوای دوره و فرمهای متقاضیان از طریق سایت طرح کلمبو به نشانی www.colombo-plan.org و سایت دانشگاه به نشانی WWW.Kdischool.ac.kr در دسترس  است.

انتهاي پيام/
 
گفتنی است ، طرح کلمبو از قدیمی ترین سازمان های بین دولتی است که در سال 1951 بصورت یک طرح شش ساله(57-1351) از هفت عضوموسس کشورهای استرالیا،کانادا،هند ،نیوزلند،پاکستان،انگلیس و سریلانکا به تصویب رسید و با افزایش اعضاء و رضایت از برنامه ها و اقدامات این سازمان، موجب شد هر 5 سال یک بار طرح تمدید شود و در سال 1980 تصمیم به ابقای دائمی آن گرفته شد و این سازمان در حال حاضردارای 26 عضو از کشورهای آسیا، اقیانوسیه و حوزه اقیانوس آرام و برخی از کشورهای عضو انجمن ملت های جنوب شرق آسیا و انجمن همکاری منطقه ای جنوب آسیا می باشد.
 
 
 در سالهای اخیر، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران در راستای ظرفیت سازی افراد توانمند در عرصه علمی و اجرایی کشور اقدام به رایزنیهایی با طرح کلمبو و سایر نهادهای مالی از جمله بانک توسعه اسلامی انجام داده است که در نتیجه آن، افراد زیادی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ضمن تحصیل در دانشگاههای بین المللی و کسب تجارب حرفه ای ،پس از بازگشت به کشور بتوانند تجارب خود را به بخش داخلی انتقال دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار