سياست خارجي در هفته‌اي که گذشت/

از سوغاتي بيشکک ظريف تا دیدار مقامات ایران و آمریکا در 24 سپتامبر

تخليه کامل پادگان اشرف پس از 27 سال، تهديد مسئولان ايراني و عراقي از سوي منافقين، سفر معاون دبير کل سازمان ملل به تهران، افشاگري پسر مسعود رجوي، نامه‌نگاري اوباماو دکتر روحاني، سرنگوني برج پادگان اشرف، سوغاتي بيشکک دکتر روحاني، نرمش قهرمانانه سرفصل جديد روابط ايران و غرب و... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجي در هفته گذشته به شرح ذیل است:


11 سپتامبر تا چه اندازه واقعيت داشت؟ / دور شدن از يک 11 سپتامبر ديگر

ريشه‌ها و پيامدهاي حادثه 11 سپتامبر شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور كريس بمبري، تحليل‌گر ارشد سياسي و فواد ايزدي، كارشناس ارشد مسائل آمريكا مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

تخليه اشرف به 27 سال جنايت منافقين در عراق پايان داد/ قول منافقين به کلينتون

دبيرکل بنياد هابيليان با بيان اينکه تخليه اشرف به 27 سال جنايت منافقين در عراق پايان داد، گفت: اسناد و مدارك به جا مانده از منافقين از سوي سيستم‌هاي امنيتي جمهوري اسلامي ايران و عراق پيگيري شده و به اطلاع مردم عزيز ايران خواهد رسيد.


اولویت اول انتقال ساکنان لیبرتی از عراق است

نماینده سازمان ملل متحد در عراق خروج اعضای منافقین از خاک این کشور را اولویت اول در حل موضوع این سازمان دانست.

آیا گزارش بازرسان سازمان ملل به آقای دبیرکل رسیده است؟

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکيد بر اينکه در سوريه از سلاح شيميايي استفاده شده است، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به ارتکاب جنایات متعدد علیه بشریت متهم کرد.

ظن رسانه‌های غرب: دیدار مقامات ایران و آمریکا در 24 سپتامبر

این روزها دیپلماسی سیاسی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان نقطه تمرکز و توجهات غرب شده است.

منافقین مسئولان ایران و عراق را به ترور تهدید کردند

سخنگوی گروهک تروریستی منافقین در اقدامی بی‌سابقه پس از خروج اجباری بقایای این گروهک از پادگان اشرف، مسئولان جمهوری اسلامی ایران و عراق را به اقدام تروریستی تهدید کرد.

نیمی از حمایت‌های مالی از تروریسم با تعطیلی پادگان اشرف پایان یافت

رئیس فراکسیون پارلمانی سازمان بدر ضمن درخواست از دولت عراق تا برای اقامه دعوی علیه گروهک تروریستی منافقین گفت: نیمی از حمایت‌های مالی از تروریسم در عراق با تعطیلی پادگان اشرف پایان یافت.

بر روي صفحه فيس‌بوك ظريف چه نوشته شده بود؟/ظريف: هک شدن صفحه فیس‌بوکم رفع شد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نمي‌دانم اين مسئله هماهنگ شده بوده يا نه اميدوارم كه اينگونه نباشد و بحمدالله اين مسئله رفع شد.

سفر معاون دبیرکل سازمان ملل به تهران

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و کمک‌های اضطراری در راس هیاتی سه نفره بنا به دعوت ایران از تاریخ 22 تا 25 شهریور ماه سال جاری به ایران سفر می‌کند.


"ماهر اسد" چه نقشي در سوريه ايفا مي‌كند؟

ماهر اسد برادر كوچكتر بشار اسد از جمله كساني است كه از ابتداي شروع بحران در سوريه به حفظ يادگار پدرشان يعني دولتي كه حافظ اسد پايه‌ريزي كرده كمك مي‌كند و هم‌اكنون فرمانده گروه نيروهاي ويژه‌اي است که محافظت از پايتخت را به عهده دارند.


افشاگری پسر مسعود رجوی + عکس

پسر سرکرده فراری منافقین، پدر خود را فردی دجال می‌نامد و معتقد است که وی حتی در حق نیروهای گروهک به شدت ظلم کرده است.

تقویت وحدت اسلامی تنها راه مقابله با توطئه‌های آمریكا است

دبیركل حزب‌الله لبنان در دیدار با دبیر‌كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تقویت وحدت میان امت اسلامی تنها راهكار مقابله با توطئه‌های آمریكا و همپیمانان آنان در سراسر جهان به‌ویژه جهان اسلام است.

آقای باراک این روزها احوالتان چگونه است؟

اشتباهات تیم سیاست خارجی باراک اوباما، مثلث سوریه، ایران و روسیه را قدرت بخشیده است و دیده‌ها و شنیده‌ها حاکی از این است که رئیس‌جمهور آمریکا این روزها حال خوشی ندارد.


توانایی ایجاد یک دیدگاه جدید و تفکر فرا مرزی از عوامل قدرتمندی ایران است

وزیر امور خارجه بابیان اینکه ثبات منطقه و جهان، به معنای ثبات خودمان است، گفت: آن چه امروز به ما قدرت داده، تفکر فرا مرزی ماست.


ایران از پیوستن سوریه به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی استقبال می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از پیوستن سوریه به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی استقبال کرد.


آغازکنندگان جنگ در یک قرن اخیر به اهداف خود دست نیافته‌اند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس مجلس عراق گفت: آغاز کنندگان جنگ هرگز در طول یک قرن اخیر به اهداف خود دست نیافته‌اند و امیدوارم این درک از سوی همه کشورها ایجاد شود که نمی‌توان با توسل به جنگ و اقدامات یک‌جانبه به حل و فصل مسائل پرداخت.


اوباما: نامه‌هایی میان من و دکتر روحانی مبادله شده است+ متن کامل انگلیسی مصاحبه با ABC News

اوباما گفت که دیپلماسی درباره سوریه به همراه تهدید نظامی الگویی بالقوه برای مذاکره درباره جاه‌ طلبی‌های هسته ای تهران است.


انتقال نهمین سری اعضاء منافقین از لیبرتی به کمپ آلبانی

اعضائی که دیگر حاضر نیستند با گروهک تروریستی منافقین فعالیت کنند، به شدت از جانب این تشکیلات تروریستی تحت شکنجه‌های روحی و روانی...قرار دارند.


ایران پیشنهاد جدیدی ندارد/ تلاش برای تغییر سطح تیم مذاکره کننده 1+5

اکنون برای ایران مهم این است که ببیند غربی‌ها تحت تاثیر روی کار آمدن دولت جدید در ایران و همچنین در پرتو تحولات مربوط به سوریه، با چه روحیه و دستور کاری پای میز مذاکرات خواهند آمد.


زبان مسئولان آمریکایی کهنه شده/ نامه‌ای بین اوباما و دکتر روحانی درباره سوریه رد و بدل نشده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه المیادین در واکنش به اظهارات رئيس‌جمهور آمريکا مبني بر نامه‌نگاری وی با رئیس‌جمهور ایران درباره سوریه اعلام کرد: "باراک اوباما" هیچ نامه‌ای درباره سوریه برای دکتر روحانی ارسال نکرده است.


برج پادگان اشرف سرنگون شد + عکس

با خروج آخرین نفرات گروهک تروریستی منافقین از پادگان اشرف، برج موسوم به آزادی در این پادگان سرنگون شد تا هیمنه پوشالی این گروهک برای همیشه از یاد ملت عراق پاک شود.


ایران و عراق را جدا از یکدیگر نمی‌دانیم/ حل مسئله هسته‌ای مستلزم جدیت و درایت طرف غربی

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ما ایران و عراق را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت بیشتر همکاری‌های فی‌مابین در حوزه‌‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، امور عمرانی، انرژی و فعالتر شدن بخش‌های خصوصی در این عرصه‌ها در جهت منافع و مصالح دو کشور و کمک به تحکیم ثبات، امنیت و پیشرفت و رفاه منطقه اعلام داشت.


گروگان‌گیری سیاست‌خارجی آمریکا باوری تثبیت شده در کانون‌های فکری این کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گروگان‌گيري سياست خارجي آمريكا توسط لابي‌هاي با نفوذ، يك باور تثبيت شده در كانون‌هاي فكري آمريكاست اما توسل به گزينه نظامي صرفا به منظور تامين منافع اين لابي‌ها به بهاي نقض اصول حقوق بين‌الملل، منشور ملل متحد و مقابله با افكار عمومي امر قابل توجيهي نخواهد بود .


ادعای معرفی جانشین "نور سلطان‌نظربایف "

یک نشریه قزاقستانی مدعی شد "نور سلطان نظربايف" رئیس جمهوری "قزاقستان" به ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش جانشین آینده خود را معرفی کرده است.


مذاکرات پشت ميز مذاکره انجام مي‌شود/ دکتر روحاني برنامه‌اي براي ملاقات با مقامات آمريکايي ندارد

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: برداشتن تحريم‌هاي اتحاديه اروپا مراحل قضايي و قانوني دارد که در حال طي شدن است و فعلا اظهار نظر خاصي در اين مورد نداريم.


ايران هرگز حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را به مصالحه نخواهد گذاشت

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول اعتقادی، مذهبی و تعهدات بین‌المللی‌اش هرگز به دنبال تسلیحات هسته‌ای نبوده و نخواهد بود اما در عین حال ایران هرگز حق مسلم خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای از جمله غنی‌سازی برای مقاصد صلح آمیز تحت پادمان جامع آژانس را به مصالحه نخواهد گذاشت.


سوغاتی بیشکک از ملاقات "دکتر روحانی" و "پوتین"/ خبرهاي بي‌واسطه از سفر به "نيويورک"

رئیس دستگاه دیپلماسی اولین وزیری است که تمام افکار عمومی فعال در فضای مجازی را در جریان فعالیت‌های دیپلماتیکی‌ خود قرار می‌دهد.


اعضای جدید شورای عالی امنیت ملی چه کسانی هستند؟

اسامی اعضای شورای عالی امنیت ملی مطابق اصل 167 قانون اساسی در این گزارش آمده است.


ایران فردو را تعطیل می‌کند/ لاوروف: ایران غنی سازی 20 درصد را متوقف می‌کند/ ماجرا چیست؟

هفته نامه آلمانی اشپیگل اعلام کرد که حسن روحانی در نیویورک اعلام خواهد کرد ایران در ازای لغو تمامی تحریم ها آماده تعطیل کردن تاسیسات فردو خارج کردن ماشین های سانتریفیوژ از آن است.


نتيجه مبهم وقوع جنگ در سوريه محصول پيوستن دمشق به NPT

طرح ابتكاري روسيه مبني بر قرار دادن سلاح‌های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی، آيا مي‌تواند از جنگ احتمالي عليه سوريه جلوگيري كند؟


"نرمش قهرمانانه "سرفصل جديد روابط ايران و غرب/ لغو تحريم‌ها نخستين گام عملي غرب

يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به سخنان "مقام معظم رهبري" مبني بر لزوم "نرمش قهرمانانه" در سياست خارجي گفت: اظهارات اخیر ايشان در حقيقت، چهارچوب سیاست‌هایی است که دولت دکتر روحانی باید دنبال کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، خارجی ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احمد عبد الله زاده
۱۱:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
امریکا انگلیس اسرائیل و غرب بدانند ما همانگونه که با گروهک جنایتکار و آدم کش منافقین بر خورد کردیم با آنان برخورد خواهیم کرد / ریرا آنان قاتل و مسؤل بسیاری از ریختن خون فرزندان اسلام در سراسر کشور های اسلامی می باشند
آخرین اخبار