مقاومت دارویی یکی از مشکلات در روند درمان بیماری ها

مقاومت دارویی یکی از مشکلات پیش روی روند درمان در بیماری های مختلف محسوب می شود.

ابراهيمي  متخصص داخلي  در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت؛استفاده از قرص ها و داروها به صورت خودسرانه و از این میان مصرف آنتی بیوتیک و مسکن ها سهم چشمگیری در هزینه دارو و درمان را بر دوش خانوارها و جامعه خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار داشت: مقاومت دارویی که در صورت مصرف خودسرانه و نامنظم آنتی بیوتیک ها ایجاد می شود، می توانند عوارض متعددی را برای مصرف کننده درپی داشته باشد.

ابراهیمی همچنین گفت: یکی از معضلات که در بحث ارتقاء بهداشت و سلامت مطرح است، در بحث سرانه مصرف دارو است و می توان گفت تا زمانی که در خصوص مصرف خودسرانه و بی رویه داروها فرهنگسازی نکنیم، شاهد هزینه های هنگفت در این عرصه خواهیم بود.

وی گفت: مقاومت دارویی ایجاد شده از مصرف آنتی بیوتیک ها، سالانه چرخه بهبود بیماران را به تعویق می اندازد و هزینه بالایی را بر دوش خانوارها درپی دارد.

ابراهیمی در پایان افزود: مطالعات مختلف نشان داده مقاومت دارویی ایجاد شده سبب می گردد تا بدن فرد در مواجهه با امراض مختلف با تشخیص اولیه پزشک با عدم تعادل همراه شود و تا شکسته شدن نسبی این مقاومت فرد با تشدید عوارض نظیر ضعف عمومی و عدم تعادل، بدحالی مواجه شود.

برچسب ها: دارو ، درمان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار