ظریف وارد نیویورک شد

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با همتایان خود، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به وقت محلی، وارد نیویورک شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با همتایان خود، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به وقت محلی، وارد نیویورک شد.
 
نخستین برنامه ظریف در این سفر، سخنرانی در جمع نمایندگان کشورهای جهان و مقامات سازمان ملل متحد در ضیافت نهار در مقر این سازمان است.

وزیر امور خارجه کشورمان در مدت حضورش در نیویورک که از چهارشنبه بیست و هفتم شهریور آغاز می شود و تا پنجشنبه یازدهم مهر ادامه می یابد، دیدارها و سخنرانی های متعددی در حاشیه اجلاس شصت و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل خواهد داشت.

دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای جهان و به ویژه همسایگان جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار با کاترین اشتون، هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از جمله برنامه های کاری ظریف در نیویورک است.

چند مصاحبه با رسانه های آمریکائی و بین المللی نیز در برنامه کاری سفر دو هفته ای وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک قراردارد.

از شامگاه دوشنبه اول مهر که حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز وارد نیویورک می شود، تا عصر جمعه پنجم مهر، وزیر امور خارجه نیز در دیدارها و برنامه های مختلف، هیئت عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور را همراهی خواهد کرد.

با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، سخنرانی در نشست های اصلی مجمع عمومی شصت و هشتم از جایگاه رئیس کشورهای عضو این جنبش، از جمله برنامه های پیش بینی شده برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان است.

نشست سران کشورهای جهان در افتتاحیه شصت و هشتمین مجمع عمومی که به گفته دبیرکل سازمان ملل با حضور صد و سی یک رئیس کشور و بیش از شصت وزیر، از شلوغ ترین نشست های این مجمع در تاریخ سازمان ملل است، عصر سه شنبه دوم مهر به وقت محلی آغاز بکار خواهد کرد.

مراسم آغازین مجمع شصت و هشتم که تا سال آینده اواخر شهریور ماه ادامه خواهد یافت، طبق روال در سومین سه شنبه ماه سپتامبر میلادی، عصر دیروز در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

رئیس جمهور کشورمان به عنوان هفتمین سخنران مراسم افتتاحیه نشست سران، عصر سه شنبه دوم مهر، در سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

سخنرانی در نشست های تخصصی سازمان ملل متحد در مقام ریاست جنبش عدم تعهد، از جمله برنامه های رئیس جمهور کشورمان در این سفر است.

دیدار با همتایان خارجی، سخنرانی در جمع اندیشمندان، رهبران اسلامی و هموطنان مقیم آمریکا نیز در حاشیه نشست های کاری، برای رئیس جمهور و هیئت همراه پیش بینی شده است. 

دکتر روحانی نیز در حاشیه سفر خود به نیویورک، چند مصاحبه با رسانه های آمریکائی و بین المللی خواهد داشت.

نشست عالیرتبه خلع سلاح هسته ای، از جمله نشست های مهم مجمع شصت و هشتم است که به ابتکار جنبش عدم تعهد با ریاست کشورمان، صبح پنجشنبه چهارم مهر برگزار می شود و رئیس جمهور در آن سخنرانی خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور پیشگام در ارائه پیشنهاد عاری سازی خاورمیانه از هرگونه سلاح هسته ای، طرح های عملی خود را در این نشست عالیرتبه مطرح خواهد کرد.

افتتاحیه نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد که صبح جمعه پنجم مهر و با حضور دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود، از دیگر برنامه های آخرین روز سفر رئیس جمهور به نیویورک است.

دیدار با مقامات کشورهای 1+5 درباره موضوع هسته ای کشورمان، از جمله برنامه های احتمالی سفر دکتر روحانی به نیویورک است که در صورت لزوم صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور کشورمان قرار است پیش از ترک مقر سازمان ملل به مقصد تهران، ظهر جمعه پنجم مهر در محل اقامت خود، به سئوالات خبرنگاران رسانه های گروهی پاسخ دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، نیویورک ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار