قم/

قم برای برگزاری هفته گردشگری آماده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از تشکیل جلسات هماهنگی میان ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی برای برگزاری باشکوه هفته گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی با اشاره به برگزاری هفته گردشگری امسال از پنجم تا یازدهم مهرماه گفت: شعار جهانی امسال «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» است و در این راستا اداره‌کل با همکاری استانداری، شهرداری، ارگان‌های مسئول و بخش خصوصی برنامه‌های مشترکی را در این ایام برگزار می‌کند.

وی نواختن زنگ گردشگری و سخنرانی کارشناسان گردشگری در برخی مدارس، برگزاری تور دوچرخه سواری و تور قم‌گردی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، جشنواره بادبادک، نشست علمی با استادان دانشگاه‌ها، ایجاد ایستگاه نقاشی در بوستان‌ها و برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از جمله برنامه‌های پیشنهادی در این هفته برشمرد و گفت: واحدهای اقامتی و گردشگری نیز در طول این هفته با تخفیف ویژه از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم حفظ منابع آبی را یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگری برشمرد و گفت: امروزه دسترسی به منابع آب سالم یکی از ضرورت‌های حضور گردشگران در مناطق مختلف است و این مسئله تمام حوزه‌های گردشگری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و سرگرمی را مورد تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در میان جاذبه‌های بیشمار گردشگری، جاذبه‌های مرتبط با منابع آبی مانند تالاب‌ها، رودخانه‌ها، مرداب‌ها، آبشارها، چشمه‌های آب سرد و آب گرم از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری به‌ شمار می‌روند./س

برچسب ها: قم ، آماده ، برگزاری ، هفته ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.