توصیه یک پزشک در آستانه باز شدن مدارس به خانواده ها؛

تغذیه مکمل دانش آموزان را جدی بگیرید

خانواده ها باید به مساله تغذیه دانش آموزان توجه کنند خصوصا بچه هایی که سال اول مدارس را درپیش رو دارند چون سوء تغذیه می تواند عامل اصلی بروز خیلی از بیماری ها باشد.

دکتر مسعود شلکوتی متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص شیوع بیماری در آغاز مدارس گفت: اکنون که در آستانه تغییر فصل هستیم و بیماری های ویروسی با تغییر درجه حرارت فعال می شوند و از آنجا که دانش آموزان در مدرسه با هم مشترک هستند اگر یک نفر مبتلا شده می تواند با یک عطسه و سرفه همه کلاس را آلوده کند و به همین سادگی این بیماری به منازل منتقل می شوند.

وی افزود: خانواده ها باید در دوران مدارس به مساله تغذیه دانش آموزان توجه کنند خصوصا بچه هایی که سال اول مدرسه را در پیش رو دارند چون سوء تغذیه می تواند عامل اصلی بروز خیلی از بیماری های باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از بچه ها زمانی که به مدرسه می روند به دلایل مختلف نظیر اضطراب و استرس، درگیری، نداشتن وقت و تغییر شرایط و ساعات زندگی میل و اشتهایی به غذا ندارند و شرایط جدید آنها را ممکن است از یک تغذیه کامل دور کند.

شلکوتی در ادامه گفت: با آغاز مدارس خانواده ها توجه داشته باشند که بچه ها به مقدار کافی غذا بخورند استراحت کافی هم داشته باشند و بهداشت شخصی خود را رعایت کنند.

این متخصص داخلی در ادامه گفت: بچه های که ضعیف هستند و در ریسک بیماری قرار دارند یا داروی خاصی مصرف می کنند بهتر است واکسن آنفولانزا تزریق کنند تا در این فصل و دوران مدارس دچار بیماری نشوند.

شلکوتی در خصوص تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی بیماری جدی تری است که مشکلات خاص خود را و حتما باید به پزشک مراجعه شود تا درمان صحیحی نسبت به آن لحاظ گردد اما سرما خوردگی یک بیماری شایعی است که همه افراد در سال یک یا دو بار به آن مبتلا می شوند که اغلب خود به خود می شود.

شلکوتی در پایان اضافه کرد: خانواده ها توجه داشته باشند زمانی که فرزندشان بیمار می شود مانع از رفتن آنها به مدرسه شوند چون هم بیماری خودشان طویل تر می شود هم در بین بچه های دیگر اشاعه پیدا می کند حتی اگر در مراحل اولیه بیماری باشند چون معمولا بیماری در مراحل اولیه قابل انتقال است./ع2


برچسب ها: دانش ، مدرسه ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار