مثلث غذایی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

کودکانی که در سنین مدرسه هستند بدلیل رشد و استحکام دندان و استخوان ها بایستی از مواد غذایی حاوی پروئین و کلسیم استفاده کنند.

فاطمه حسینی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از کودکان در سنین مدرسه از مصرف گوشت امتناع می کنند در حالی که مصرف گوشت به عنوان منبع عمده پروتئین، آهن و روی است. 

وی افزود: والدین بایستی در تغذیه فرزندانشان گوشت چرخ شده در غذاهایی که مورد علاقه کودک است به او دهند. غذاهایی همچون کتلت، همبرگر و کباب که در منزل تهیه شود. 

وی در ادامه گفت: کودکانی که در سنین مدارس هستند بدلیل رشد و استحکام دندان و استخوان ها ضروری است که از مواد غذایی غنی از پروتئین استفاده کنند. 

وی عنوان کرد: معمولا مصرف یک لیوان شیر در روز برای کودکان که به مدرسه می روند کافیست و با گنجاندن سایر مواد غذایی همچون ماست، پنیر و کشک در وعده های نهار و شام مقدار زیادی از کلسیم و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. 

وی اظهار داشت: مصرف بی رویه شکلات و شیرینی در مدارس به دلیل اینکه موجب سیری کاذب در کودکان می شود و آن ها را از خوردن غذاهای اصلی باز می دارد و در نهایت موجب اختلال رشد آنها می شود. 

وی تاکید داشت: والدین بایستی با تامین غذاهایی که دارای ارزش غذایی هستند و موجب توانمندی ذهنی و جسمی کودکان می شود و بهتر است والدین از خوردن برخی از غذاها که موجب می شود که کودکان نیز آن غذاها را هر چند که دارای ارزش غذایی بالایی هستند نخورند. 

وی در خصوص استفاده از مصرف سبزی ها به والدین توصیه کرد: اغلب کودکان تمایلی به مصرف سبزی های تازه همراه با غذا ندارند که در این صورت والدین بایستی از سبزیجات خام مثل گوجه فرنگی ، گل کلم، نخود فرنگی،لوبیا، کدو حلوایی به عنوان میان وعده مثلا در هنگام تماشای تلویزیونی به کودکان دهند. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۴
خيلى ممنون از گزارش خوبتون
آخرین اخبار