قند شیرین در لیموی ترش

لیموترش حاوی ترکیبی از گلوکز و فروکتوز است که قند خون را به آرامی تغییر می دهد لیموترش دارای قند بالایی نیست و این باور که این میوه برای افراد دیابتی مضر است باور غلطی است.

 دکتر حاجی فرجی ،متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قند موجود در  میوه ها به ویژه مرکباتی که حاوی ویتامین C هستند برای افرادیکه دیابت دارند اگر به اندازه مصرف شود مانعی ندارد به این دلیل که این مرکبات ترکیبی از گلوکزو فروکتوز است که قند خون را به آرامی تغییر می دهد  لذا سطح ترشح انسولین برای مبتلایان به دیابت نوع 2 که  انسولینشان کم به میزان نامناسبی ترشح می شود افزایش می یابد.

وی ادامه داد: افرادیکه دیابت نوع 1 را دارند می توانند  مقدار کم مصرف کنند و دچار مشکل نمی شوند زیرا بیشتر لیموی ترش را به عنوان چاشنی استفاده می کنیم و در مقدار  زیاد و به کرات مورد مصرف قرار نمی دهیم پس  می توان گفت که لیموی ترش دارای قند بالایی نیست و این باور که این میوه برای افراد دیابتی مضر است باور غلطی است.

 دکتر حاجی فرجی در خصوص ترکیبات موجود در لیموترش افزود: لیموترش حاوی ویتامین C، پلی فنولها و آنتی اکسید آنهاست که در تقابل با رادیکالهای آزاد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می توان آن را به عنوان عامل سلامت بخشی برای پیشگیری از سرطان و سایر بیماریها نام برد.

 وی تصریح کرد: لیموترش برای افرادیکه فشار خون یا چربی خون بالایی دارند بدون انجام فعالیت بدنی مصرف الگوی غذایی مناسب و یا عدم استفاده از دارو قطعا تاثیری ندارد.

 این متخصص تغذیه در پایان اظهار داشت: پلی فنولها در پوست لیمو ترش بیشتر یافت می شود و ترکیب کامل  این میوه به همراه سیر برای افرادیکه مبتلا به پرفشاری خون و یا چربی خون هستند و همچنین بیمارانیکه دچار گرفتگی عروقند بسیار مفید می باشد./ح

برچسب ها: قند ، لیموترش ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۳:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بسیار مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
ممنون توضیحاتی که دادین خوب بود
آخرین اخبار