دولت عراق از سازمان ملل خواست عمل به تعهداتش را درباره اسکان دادن اعضاي منافقين در خارج از عراق، تسريع کند و افزود حضور اعضاي اين سازمان در خاک عراق غيرقانوني است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، سازمان ملل در چارچوب توافقنامه امضا شده با عراق متعهد شده است اعضاي اين سازمان را از اين کشور خارج کند. 

دولت عراق در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام کرد: منافقين به دروغ گويي روي آورده و در اين چارچوب ادعا کرده است هفت نفر از اعضايش در حوادث اخير که در اردوگاه عراق جديد روي داد ناپديد شده اند سپس مدعي شدند نيروهاي عراقي آنها را ربوده اند.

اين بيانيه مي افزايد: ما اين ادعا را کاملا رد و تاکيد مي کنيم نيروهاي عراقي دست به هيچ اقدامي عليه اعضاي اين سازمان چه در اردوگاه  جديد يا مکان ديگري نزده اند بلکه اعضاي اين سازمان -که همچنان در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار دارد- به نيروهاي عراقي که مسئول محافظت از اردوگاه بودند اجازه ورود به آن را هنگام وقوع حوادث ندادند و مدتي طولاني بعد از وقوع حادثه و انتقال اجساد و از بين رفتن بسياري از شواهد و مدارک، به آنها اجازه تحقيق دادند. 

دولت عراق در بيانيه اش افزود، ما در اينجا توافق دولت عراق را با سازمان ملل متحد در اين باره و پايبندي مستمر عراق به آن را به رغم پايان مهلت تعيين شده و تمديد چندين باره آن، يادآور مي شويم. ما بار ديگر بر پايبندي خود به توافقنامه امضا شده با سازمان ملل متحد که منافقين بارها آن را نقض کرده تاکيد مي کنيم و از جامعه بين المللي و سازمان ملل و همه کشورها مي خواهيم توافقنامه امضا شده درباره اسکان دادن اين افراد را در کشوري ديگر اجرا کنند و به عراق براي بيرون راندن اعضاي اين سازمان که به طور غيرقانوني در عراق حضور دارند کمک کنند. 
برچسب ها: عراق ، منافقین ، اخراج ، اسکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار