بانوان ایران با قبول شکست مقابل چین تایپه هشتم شدند

تیم والیبال زنان ایران پس از انجام هفت بازی در مرحله مقدماتی و مرحله یک چهارم امروز- برای کسب عنوان هفتمی مقابل تیم چین تایپه صف آرایی کرد و در نهایت نتیجه را سه بر صفر به حریف خود واگذار کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، والیبالیست های ایرانی در بازی نخست بازی را نتیجه سه بر صفر (18 بر 25 )، (15 بر 25 ) و(14 بر 25 ) به تیم والیبال زنان چین تایپه واگذار کرده بود، در بازی دوم که برای کسب عنوان هفتمی برگزار می شد نیز نتوانست مقابل این تیم پیروز شود و با نتیجه ی  (9 بر 25 )، ( 16 بر 25) و (17 بر 25 ) به حریف  واگذار کرد.

در ترکیب اصلی امروز تیم ملی والیبال زنان ایران مینا روستا، مائده برهانی ، فرنوش شیخی ، مهسا صابری، شبنم علیخانی و مهسا کدخدا به زمین رفتند.
دریافت های نه چندان خوب همراه با خطاهای فردی برای تیم ایران مشکل ساز شد و نماینده کشورمان را از دست یافتن به مقام هفتمی آسیا و یک پله صعود بازماند.

لازم به ذکر است بانوان کشورمان با کسب مقام هشتم آسیا جواز حضور در رقابت های جام کنفدراسیون والیبال آسیا را در سال آینده کسب کردند.

** حواشی آخرین روز مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

دیدار ایران باچین تایپه نخستین بازی آخرین روز هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا است و پس از این بازی که برای  مشخص شدن تیم هفتم برگزار می شود به شکل معکوس برای مشخص شدن عنوان نخست تا ششم این مسابقات تیم ها به مصاف هم خواهند رفت.

با آنکه امروز سومین روزی است که به طور متوالی بارش باران در شهر ناخون پاتوم ادامه دارد وتیم تایلند میزبان این دوره از مسابقات در اخرین بازامروز به مصاف قدرتمندترین تیم آسیا و سوم المپیک می رود ، اما مردم این شهر از نخستین ساعات روز با چتر پشت درهای سالن چایچاینا تجمع کرده اند وپس از ورود به سالن تا آخرین مسابقه در اینجا می مانند.

این درحالی است  که پس از ایران تیم های قزاقستان و ویتنام برای کسب عنوان پنجمی، سپس تیم های چین و کره برای عنوان سومی بازی خواهند کرد و در نهایت و ساعت شش به وقت محلی تیم تایلند وژاپن به مصاف هم خواهند رفت.

دیدن کودکان زیر پنج سال همراه با خانواده هایشان، حضور تعداد زیای از عکاسان و خبرنگاران که برای پوشش تیم ملی والیبال زنان کشورشان ساعتها قبل در سالن نشسته اند حس و حال عجیبی به فضا سالن داده ست.

از نکات جالب توجه اینکه مردم تایلند بازی تیم ایران را نیز دوست دارند و هر جا که بازیکنان ما موفق به کسب امتیاز می شوند صمیمانه تیم ایران را تشویق می کنند.

مردم تایلند موقع صدا کردن ایران ، با کلمه ایلان ایلان تیم ما را تشویق می کردند و به نظر می رسد گزارشگر بازیهای ایران با علاقه ای خاص نام ایران را می آورد./زر
برچسب ها: والیبال ، بانوان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار