بندرعباس /

اجرای 82 درصدی طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس

مجری طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: بیش از 82 درصد طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس تاکنون اجرا شده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس فرزانه افزود: با اجرا و تکمیل این طرح ها روزانه بیش از 2 ونیم میلیون لیتر بنزین معمولی ، 3 ونیم لیتر بنزین سوپر ، 8 میلیون لیترگازوییل با استاندارد یورو 5 ، 250 تن گوگرد و 33 هزار و 600 لیتر گاز مایع تولید می شود .

طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس یکی از سود آورترین طرحهای پالایشگاهی کشور در منطقه خلیج فارس است .
وی تصریح کرد: طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در 4 طرح رفع تنگناهای افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس / افزایش تولید بنزین / توسعه سیستم واردات وصادرات فراورده های نفتی پالایشگاه و ساخت اسکله های نفتی جدید است.

مجری طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این طرح همچنین از 9 واحد فرایندی مانند واحدهای تصفیه هیدروژنی نفتای سبک با ظرفیت 16 هزار بشکه / واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک با ظرفیت 16 هزار بشکه / واحد تصفیه هیدروژنی گازوییل با ظرفیت 50 هزار بشکه و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز تشکیل شده است .
فرزانه افزود: اگر مشکلات مالی طرح ،رفع و اعتبار آن تامین شود شمار زیادی از واحدهای این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .
پالایشگاه نفت بندرعباس تنها پالایشگاه کشور است که به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است و با دو اسکله مجهز و پیشرفته قابلیت صادرات و واردات فراورده های نفتی را دارد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.