قم/

ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بر ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس برای تلاشگران عرصه‌ تعلیم و تربیت و دانش آموزان آرزوی موفقیت کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با قرائت حدیث شریفی از امام علی(ع) درباره‌ شأن و مقام معلم، این جایگاه را بسیار رفیع ارزیابی و اضافه کرد: باید زمینه و بستر لازم برای آغاز یک سال تحصیلی پر شور و نشاط در قم ایجاد شود.

انصاری با تاکید بر لزوم مشارکت فعال دستگاه‌ها در امر فضاسازی سال نو تحصیلی، گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی باید در این امر به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم آموزش و پرورش را یکی از دستگاه‌های پرجمعیت عنوان کرد و با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی‌ها در چنین نهاد مهمی افزود: پیشبرد بخش مهمی از برنامه‌های این سازمان نیازمند تامین اعتبارات ویژه است که تلاش می‌کنیم این مهم به موقع تامین شود.

انصاری در ادامه توجه به مباحث فرهنگی مدارس و دانشگاه‌ها به ویژه نماز جماعت را برای مسئولین و خانواده‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در خصوص این موضوع مهم باید جلسات و نشست‌های هم اندیشی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله ستاد اقامه نماز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و با استفاده از نقطه نظرات دفاتر بیوت آیات عظام تشکیل شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به مسائل بهداشتی مدارس گفت: کوچک‌ترین غفلت در این امر ممکن است مشکلات زیادی را برای دانش‌آموز ایجاد کند که البته با دلسوزی مسئولین امر شاهد هیچ معضلی در این زمینه نخواهیم بود./س

برچسب ها: قم ، ضرورت ، تقویت ، فعالیت ، فرهنگی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.