ارومیه/

خانواده‌ها با معضلات قاچاق آشنا شوند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها با معضلات ناشی از قاچاق آشنا شوند.

خسرو گل‌محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: معضل‌هایی که از قاچاق مواد مخدر، کالا، مشروبات الکلی و ... ناشی می‌شود، به طور مستقیم خانواده‌ها را متاثر می‌کند، بنابراین آگاه‌سازی در این راستا را مورد توجه قرار دهیم.

وی یکی از دلایل دست زدن افراد به قاچاق را بیکاری دانست و افزود: بارها مسئولان نسبت به اهمیت به این موضوع و تاثیر آن در کاهش وقوع بزه تاکید کرده‌ و برای اشتغالزایی نیز گام‌های بلندی برداشته شده است، ولی همچنان باید به این موضوع، حواشی آن و تاثیر آن در رشد یا کاهش بزه قاچاق تاکید شود.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه تردد غیرمجاز از مناطق مرزی و ممنوعه برای خانواده‌ها آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: کشته و مجروح شدن فرد هنگام عبور از مرز یکی از بزرگترین آسیب‌ها قلمداد می‌شود، که امکان جبران آن نیز به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: عدم توان پرداخت جریمه در صورت دستگیری و متواری شدن فرد مجرم نیز رخ می‌دهد، که پیرو آن همسر و فرزندان در زندگی خود دچار مشکلات متعددی می‌شوند، چه بسا برای تامین نیازهای زندگی خود سایر اعضای خانواده نیز به سمت و سوی تخلفات دیگر کشیده شوند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: عادت به کسب درآمد ناسالم و نامشروع و رواج استفاده لقمه حرام در بین نسل‌ها نیز یکی دیگر از تبعات مخرب این معضل قلمداد می‌شود، بنابراین باید همه ظرفیت‌ها در راستای ریشه‌کن شدن قاچاق به کار گرفته شود.

گل‌محمدی روی گردانی از تلاش و کوشش برای کسب روزی را از عواقب دیگر قاچاق عنوان کرد و ادامه داد: تنبل و تن‌پرور شدن و تن ندادن به فعالیت اقتصادی سالم به بهانه نبود درآمد مکفی نیز از نتایج بدیهی در صورت ارتکاب قاچاق است.

وی بی‌میل شدن به طی مدارج تحصیلی عالی، کسب موقعیت اجتماعی مناسب و رشد معنوی را برای جامعه زیانبار دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی از تمدن دیرپا و فرهنگ غنی برخوردار است، که برای صیانت از فرهنگ و متعالی کردن آن باید برای پرورش انسان‌های فرهیخته و بلندمرتبه تلاش و برنامه‌ریزی صورت گیرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.