قالیباف در جمع بسیجیان شهرداری تهران :

فرهنگ دفاع مقدس نیاز جامعه امروز است

شهردار تهران گفت: تنها راهی که آینده نظام اسلامی و این کشور را تضمین می کند تاسی به فرهنگ اصیل اسلامی دوران دفاع مقدس است و توجه به آن نیاز امروز ما را تامین می کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر محمد باقر قالیباف در جمع بسیجیان سازمان بسیج شهرداری تهران که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس  و گرامیداشت یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران و با بیان این که همه ما مدیون مجاهدت ها و رشادت های آنان هستیم گفت : اگر امروز نظام ما همچنان پیش رونده است و کشور ما کشوری با ثبات و با امنیت است و در شرایط سخت امروز منطقه همچنان پیش رونده هستیم، به برکت خون شهدا و مجاهدت های دوران دفاع مقدس است .
 
شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: باید توجه کنیم که ما به این دلیل که یادی از گذشته و دوران دفاع مقدس کنیم دور هم جمع نشدیم بلکه باورمان این است که فرهنگ دفاع مقدس نیاز جامعه امروز است و برای توجه به این نیاز گرد هم آمدیم.
 
قالیباف گفت: ما آمدیم یاد آوری کنیم که نیازمند فرهنگ عاشورایی، اسلام عاشورایی، عبادت عاشورایی و شعور عاشورایی هستیم وآمدیم که به این نیاز توجه کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما تنها به عادت عاشورایی و شور عاشورایی نیاز نداریم، عنوان کرد: توجه به جوهره فرهنگ عاشورایی که نهفته در فرهنگ دفاع مقدس است و در واقع فرهنگ دفاع مقدس که نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است ، نیاز امروز جامعه است و توجه به آن مهم است و این ذخیره ای بزرگ و گنجی تمام ناشدنی است.
 
شهردار تهران اظهار کرد: توجه به فرهنگ دفاع مقدس نیاز امروز ما را تامین می کند و این فرهنگ همان فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست که باید به آن توجه کنیم و به ما می آموزد که چگونه درک اقتضائات زمان خود را را به درستی داشته باشیم و پیش ببریم و یا دآور این باور ها است.
 
قالیباف افزود: باید بدانیم فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ جنگ نیست بلکه فرهنگ زندگی در همه عرصه های مادی و معنوی است و تنها راهی که آینده نظام اسلامی و این کشور را تضمین می کند تاسی به همین فرهنگ اصیل اسلامی دوران دفاع مقدس است ؛ فرهنگی که تاکید بر آرمان گرایی کرده و در آرمان ها، مبانی و اصول تغییر ناپذیر است.
 
وی اضافه کرد: فرهنگی که با درک اقتضائات واقع بینانه نسبت به شرایط روز جامعه حرکت می کند و این را از دوران دفاع مقدس یاد گرفتیم، لذا تاکید می کنیم که ما گرد هم آمدیم تا به خودمان توجه دهیم که فرهنگ دوران دفاع مقدس فرهنگ مورد نیاز جامعه امروز ما است و در واقع از این منظر و نگاه به گذشته بنگریم و هر سال هفته دفاع مقدس و یا دشهدا را گرامی داریم.
 
شهردار تهران در ادامه با بیان این که امیدواریم تا بتوانیم این فرهنگ اصیل جهادی و عاشورایی و کربلایی را در همه شئونات زندگیمان پیش ببریم، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم این فرهنگ را مبتنی بر فرهنگ عاشورایی پیش ببریم.
 
قالیباف در ادامه گفت: امیدواریم در آغاز مدیریت شهری جدید دست به دست هم دهیم و با نگاه جدید و تلاش مضاعف کارها هم را در درون شهرداری و هم با توجه به شهروندان و کالبد شهر و با توجه به فرهنگ دفاع مقدس پیش ببریم و بیش از پیش در خدمت نظام اسلامی باشیم.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار