كارشناس تغذيه بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج با بيان اينكه انبه ميوه مناسبي براي خانم هاي باردار است گفت: مصرف اين ميوه موجب خون سازي در بدن مي شود.

مصطفي رنجبر در گفت‌ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: انبه داراي خواص فراواني بوده و براي افراد كم‌خون و داراي سوء هاضمه نيز مفيد است.
وي با بيان اين كه اين ميوه محتوي مواد مغذي و تقويت‌كننده روده است اظهار كرد: انبه حاوي ويتامين‌هاي مختلفي چون ويتامين A يا بتاكاروتن بوده كه موجب محافظ پوست، مخاط بويايي، تقويت چشم و تنظيم سوخت و ساز بدن مي‌شود.
رنجبر با اشاره به ويتامين B موجود در انبه، ابراز داشت: گروه ويتامين B تقويت‌كننده سيستم عصبي است كه به بدن كمك مي‌كند تا با استرس‌ها و فشارهاي رواني مقابله كند.
كارشناس تغذيه بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج افزود: مصرف انبه در ساخته شدن رنگدانه مو و پوست بسيار مؤثر است.
رنجبر انبه را از جمله ميوه هاي آرامش بخش طبيعت دانست و گفت: اين ميوه به دليل داشتن منيزيم، پتاسيم، اسيدآمينه و تريپوفان، پيش‌ساز در توليد سروتونين يا هورمون شادي در بدن است.
وي با اشاره به آنزيم‌هاي موجود در انبه،بيان كرد: انواع اين آنزيم ها مانند ماگنه فرين موجب مي‌شود ميوه در برابر حشرات در امان بماند و علاوه بر كمك به تنظيم سوخت و ساز بدن، روده را نيز پاك‌سازي ‌كند.
اين كارشناس تغذيه تصريح كرد: گلوتامين اسيد موجود در انبه براي كاركرد مغز مفيد بوده و موجب تمركز و تقويت حافظه مي شود./س
برچسب ها: انبه ، خون ، سازی ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.