رودهن/

ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن بیداد می کند

فرماندار شهرستان پردیس گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن بیداد می کند.

ایرج بیگدلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: از شهردار بومهن درخواست می شود تا قاطعانه در خصوص این 100 پرونده اقدام کند.

وی با گلایه از وجود برخی حرف و حدیثهای حاشیه ای پیرامون کمیسیون ماده 100 شهرداری بومهن، از مطالبات 110 میلیارد ریالی کمیسیون ماده 100 شهرداری این شهر خبر داد و افزود: رقم مذکور با نیمی از بودجه سالیانه شهرداری بومهن برابری می کند.

بیگدلو تصریح کرد: چرا باید چنین مطالباتی با چنین حجم اعتباری قابل توجهی وصول نشده بماند، اگر فرد خاطی از این امر تمکین نمی کند راه های قانونی از سوی قانونگذار پیش بینی شده است، مرحله بعد از این بازگشت حکم به کمیسیون ماده 100 و صدور دستور تخریب است.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: امروز در محضر مسئولان استانی و شهرستانی و از آن مهمتر خانواده معزز شهدا هستیم و باید به برخی مسائل بصورت شفاف پرداخت.

وی ادامه داد: وظیفه کمیسیون ماده 100 جلوگیری از تسری و شیوع تخلفات است، مردم و مسئولان امیدوارند که شهردار بومهن در خصوص مباحث مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز چنان قوی عمل کند که تعداد پرونده های مطروحه در کمیسیون ماده 100 به حداقل خود برسد

بیگدلو تصریح کرد: چرا که قانونگذار در صدر قانون مذکور یکی از وظایف شهردار را ممانعت از وقوع تخلف تعریف کرده است.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: اگر واحد کنترل و نظارت شهرداری به وظیفه محوله خود به درستی عمل کرده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند دیگر باری بر دوش کمیسیون ماده 100 باقی نمی ماند،

وی ادامه داد: اما اگر خدای نکرده شهرداری چراغ سبز نشان دهد و واحد یاد شده چشم بر تخلفات ببندد، طبیعی است که در کوچه ای 6 متری ساختمانی هشت طبقه سر به فلک می کشد.

بیگدلو تصریح کرد: چرا باید چنین اجازه ای داده شود تا در آینده همه در رفع مشکلات ناشی از آن ناتوان بمانند، تبدیل دو طبقه مجاز به هشت طبقه غیرمجاز تبعاتی همچون گسیل جمعیت ورای توان خدماتی شهر را به دنبال دارد.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: درحالیکه سرانه های مختلف از جمله آموزشی در بومهن ضعیف است و دست یازیدن به چنین تخلفاتی ظلم به آینده شهر و ستم به نسل آتی است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.