دانستنی هایی عجیب درباره خوردن ماهی

پزشکان به افرادی که به خوردن ماهی برای حفظ سلامت و بهره گیری از مواد مغذی درون آن علاقه دارند توصیه می کنند تا حتما مراقب سلامت و تازه بودن ماهی مصرفی خود باشند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ مصرف ماهی درطول هفته به همه ی افراد توصیه می شود، تنها مادران باردار باید برای خوردن ماهی زیاد با پزشک خود مشورت کنند.

گفتنی است ماهی ها در عین حال که فواید زیادی برای بدن دارند می توانند منجر به بروز مسمومیت غذایی در افراد شوند.

بررسی ها نشان می دهند ماهی و آبزیان دریایی باعث حدود 6 درصد از مسمومیت های غذایی هستند. از جمله ماهی هایی که احتمال مسمومیت غذایی توسط آنها زیاد است، ماهی تن، ماهی های دریاهای گرمسیری، ماهی قزل آلا، میگو و خرچنگ است.

بررسی ها نشان می دهند برخی از موارد ابتلا به مسمومیت در اثر مصرف ماهی به دلیل زندگی ماهی ها در آب آلوده به ویروس و یا آلودگی های زیست محیطی رخ می دهد.

بروز مسمومیت در اثر ماهی خوردن به علت وجود بیماری در بدن ماهی است.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد برای مصرف یک وعده ی غذایی سالم با انواع ماهی ها حتما ماهی تازه صید شده خریداری کنند که چشم ماهی روشن و واضح باشد و بوی خیلی تندی ندهد.

همینطور به محض خرید ماهی بهتر است در اولین فرصت ماهی را در فریز منجمد نموده و پس از آن که حدود 24 ساعت گذشت برای طبخ غذا از ماهی استفاده شود. پزشکان دمای مناسب برای طبخ ماهی را در حدود 45 درجه ی فارنهایت پیشنهاد می کنند چون در این دما تمام میکروب ها و بیماری های احتمالی موجود در ماهی از بین می رود.
برچسب ها: ماهی ، مغز ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار