عجيب‌ترين روش درماني براي دل درد

پژوهشگران انگليسي در اقدامي استثنايي از نوعي روش درماني منحصر بفرد براي درمان سندروم روده‌ي تحريك‌پذير استفاده كرده‌اند كه باعث نتايج مثبتي در مبتلايان شده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛  اين روش جديد كه خواب مصنوعي يا هيپنوتيزم نام دارد و در آن بيمار به خواب مصنوعي فرو مي‌رود و پس از مدتي از خواب بيدار مي‌شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند: اين روش كارايي خود را در بهبود وضعيت و كاهش حملات سندرم روده‌ي تحريك‌پذير در بيماران در طول يك بازه‌ي زماني كوتاه نشان داده است، اغلب بيماران درمان شده با اين روش تا 5 سال دچار مشكلات گوارشي نشده‌اند.

پزشكان در عين حال خاطرنشان مي‌كنند كه اين شيوه‌ي درماني تنها بر روي بيماران حقيقي اثر دارد و نه افرادي كه هر از گاهي دچار اين مشكل مي‌شوند.

گفتني است، سندرم روده‌ي تحريك‌پذير يك مشكل شايع گوارشي است كه بين حدود 10 الي 15 درصد از مردم را شامل مي‌شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند كه از علايم اين بيماري، گرفتگي معده، نفخ، يبوست و اسهال است و معمولا پس از خوردن وعده‌ي غذايي به ويژه صبحانه علائم آن در فرد ظاهر مي‌شود و مشكلات فراواني را به لحاظ اجتماعي براي او ايجاد مي‌كند.

علت قطعي اين بيماري شناخته شده اما افسرده‌گي، استرس، رژيم غذايي نامناسب و پيشينه‌ي خانوادگي بر روي آن تاثيرگذار است.

افرادي كه اين جلسات درماني را پشت سر گذاشته‌اند بهبود نسبي را دارا شده‌اند زيرا از لحاظ رواني، تلقينات مثبت درخصوص كنترل روده به آنها شده است./ح

برچسب ها: دل درد ، گوارش ، سندروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار