برنامه های هفته گردشگری اعلام شد

به مناسبت هفته گردشگری تورهای یکروزه تهرانگردی ویژه ورزشکاران، هنرمندان، وکلا، اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته جهانگردی، خبرنگاران حوزه گردشگری، مهندسان و پزشکان به ترتیب از 5 تا 10 مهر بر گزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، "جشنواره گردشگری" همزمان با هفته گردشگری و به مناسبت روز جهانی جهانگردی از 5 تا 11 مهرماه 92، در برج میلاد تهران برگزار می شود.

براساس اين گزارش، در نخستین روز از هفته گردشگری برابر با 5 مهرماه، که با عنوان "گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک" نامگذاری شده، مدیران کل میراث فرهنگی استان ها به عنوان خطیب پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر کشور با موضوع گردشگری و ضرورت توجه به این صنعت فرهنگی سخنرانی خواهند کرد.

در این روز همچنین نمایشگاه معرفی جاذبه های گردشگری با حضور 31 استان، فعالان و دست اندر کاران بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و نشریات تخصصی در حوزه گردشگری افتتاح و  ظرفیت ها و پتانسیل های کشور در قالب غرفه های نمايشگاهي به نمایش گذاشته می شود.

ویژه برنامه پاکسازی نمادین 50 غار در سراسر کشور با هدف تبیین ضرورت صیانت از طبیعت و توسعه گردشگری طبیعی از دیگر برنامه های روز نخست هفته گردشگری است، که در اين راستا تور ویژه خبرنگاران با مقصد غار رودافشان در استان تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش در دومین روز از هفته گردشگری برابر با 6 مهرماه که "گردشگری پایدار، آموزش و رسانه" نام گرفته، جشنواره هفته گردشگری به طور رسمی افتتاح خواهد شد، که در قالب آن برنامه های مختلف فرهنگی و هنری تا 11 مهرماه از ساعت 16 تا 22 در برج میلاد تهران به اجرا در می آید.

اجرای شب فرهنگی استان های سراسر کشور با موضوع معرفی آداب و رسوم، مراسم آيینی، اجرای موسیقی سنتی و نواهای محلی و عرضه محصولات فرهنگی و گردشگری، معرفی صنایع دستی و سوغات محلی و برپایی سیاه چادرهای عشایر در محوطه برج میلاد و همچنین در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه 22 تهران از جمله برنامه های جشنواره هفته گردشگری است که با شعار از "طهران تا تهران"برگزار می شود.

بازدید سفرا و مقامات سیاسی کشور های خارجی از جشنواره و نمایشگاه بزرگ هفته گردشگری و گفتگو با دست اندرکاران و مسئولان گردشگری کشورمان، گشایش مدرسه پاییزه دانشگاه علم و فرهنگ، برگزاری کارگاه آموزشی "گردشگری و منابع و مسائل آب در ایران" در محل موزه ملی و نیز برگزاری نشست راهنمایان تور در محل ارگ آزادی از دیگر برنامه های این روز به شمار می آید.

بر اساس این گزارش در این روز همچنین زنگ گردشگری در مدارس سراسر کشور نواخته می شود و جمعی از فعالان و دست اندرکاران صنعت گردشگری ضمن حضور در مدارس پیرامون اهمیت این صنعت با دانش آموزان گفتگو خواهند کرد.

در سومین روز از هفته گردشگری برابر با 7 مهرماه با عنوان "گردشگری، اشتغال و حماسه اقتصادی"، همایش تجلیل از فعالان صنعت گردشگری با حضور ريیس جمهور برگزار خواهد شد.

برپايه اين گزارش، "گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی" عنوان چهارمین روز از هفته گردشگری است که در اين روز هفتمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در استان گلستان و همچنين همایش گردشگری و اکوتوریسم آبی و تلاش برای حفاظت، برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه عکس، تجهیزات و صنایع وابسته طبیعت گردی و نیز معرفی فعالیت های دست اندرکاران طبیعت گردی در کنار برپایی کارگاه های آموزشی از دیگر رخدادهای چهارمين روز از هفته گردشگري است.

پنجمین روز از هفته گردشگری با عنوان "گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار" نامگذاری شده، که به واسطه آن پنجمین نشست انجمن علمی گردشگری ایران برگزار خواهد شد.

تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و حضور در حرم حضرت امام خمینی (ره) از برنامه های ششمین روز از هفته گردشگری برابر با 10 مهرماه است، که با عنوان "گردشگری، خانواده و معنویت" نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش همزمان با 11 مهرماه، آخرین روز از هفته گردشگری که با عنوان "گردشگری، هنرهای سنتی و میراث معنوی" نامگذاری شده، تفاهم نامه گردشگری با انجمن ورزش های همگانی منعقد می شود. 

همچنین به مناسبت هفته گردشگری تورهای یکروزه تهرانگردی ویژه ورزشکاران، هنرمندان، وکلا، اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته جهانگردی، خبرنگاران حوزه گردشگری، مهندسان و پزشکان از 5 تا 10 مهرماه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در طول هفته گردشگری برنامه های مختلفی نیز با همکاری شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر به اجرا در خواهد آمد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هفته ، گردشگری ، تهرانگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار