در بازدید از ستاد اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک عنوان شد؛

ایوبی: جشنواره کودک باید الگوی جشنواره‌های داخلی شود

عصر روز گذشته «حجت‌الله ایوبی» معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی با اعضای ستاد برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دیدار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، عصر روز گذشته «حجت‌الله ایوبی» معاون  وزیر و رئیس سازمان سینمایی به همراه «علیرضا رضاداد» و «محمد حیدری» با حضور در بنیاد سینمایی فارابی با اعضای ستاد برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دیدار کرد.



در این دیدار، «سیداحمد میرعلایی» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «حسن نجاریان» قائم مقام دبیر جشنواره، «جعفر گودرزی» مدیر امور اجرایی، مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی و سایر اعضای ستاد برگزاری جشنواره حضور داشتند و اعضای ستاد در گزارش‌هایی جداگانه، رئیس سازمان سینمایی را در جریان عملکرد جشنواره در بخش‌های مختلف قرار دادند.

حجت‌الله ایوبی در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با اظهار خشنودی از فعالیت‌های انجام شده در راه برپایی باشکوه این دوره از جشنواره کودک، اظهار داشت: به دلیل مشغله‌هایی که از بدو حضورم در سازمان سینمایی وجود داشت، این بازدید تا به امروز به تعویق افتاد و خوشحال هستم که در یک جمع کارشناسانه با حضور افراد متخصص حوزه سینما حضور دارم واز زحمات همه مدیران بنیاد سینمایی فارابی در این مدت تشکر می‌کنم.
ایوبی با اشاره به تلاش‌هایی که برای برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره کودکان و نوجوانان انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به کارهای انجام شده و گزارش‌های ارائه شده، این انتظار می‌رود  که این دوره از جشنواره کودک و نوجوان، با شکوه و رونق خوبی برگزار شود و چون جشنواره کودک اولین جشنواره‌ای است که در دوره فعالیت مدیران جدید سازمان سینمایی برگزار می‌شود، باید به عنوان الگو و نمونه جشنواره‌های داخلی مطرح شود.



وی تاکید کرد: یکی از چالش‌های موجود در وضعیت سینمای کشور، بحث تغییر مدیریت جشنواره‌ها است و شرایط مطلوب آن است که برپایی جشنواره‌های داخلی نیز مثل جشنواره‌های درجه الف جهانی باشد و یک دبیر سال‌ها به فعالیتش ادامه دهد تا جشنواره‌های داخلی نیز، هدفمندتر و موثرتر برگزار شود. این مسئله در بحث ثابت بودن مکان برگزاری جشنواره هم باید درنظر گرفته شود.
ایوبی با اشاره به امکان برگزاری جلسات فرهنگی میان کشورهای فارسی‌زبان طی روزهای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در شهر اصفهان گفت: در حال رایزنی هستیم تا با حضور کشورهایی فارسی‌زبان منطقه، این جلسات همزمان با برگزاری جشنواره کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار شود.
رئیس سازمان سینمایی در این گفتگو با تاکید بر نقش موثر بنیاد سینمایی فارابی در سینمای ایران تاکید کرد: بنیاد سینمایی فارابی در سه، چهار دهه اخیر درتمام بخش‌های سینمای ایران حضوری تعیین‌کننده داشته است و باید با تلاش و جدیت، این تاثیرگذاری همچنان ادامه داشته باشد.
بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار