اصفهان، قلب كويرهاي ايران را در پاييز تجربه کنيد

همجواري نصف جهان با کرانه‌ی کویر مرکزی ایران، آن را از ثمره طبیعت بکر و مبهوت کننده‌ی کویر برخوردار کرده، اگر علاقمند به کوير نوردي و رانندگی در مناطق کویری و باتلاقی هستيد، تور سافاري کوير پشت ریگ، ریگ شق و کوه کلنگ، پنجشنبه 11 مهرماه 92 برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، وقتي بحث گردشگري پيش مي‌آيد، عده‌اي فكر مي‌كنند مختص به جايي خوش آب و هوا و سرسبز است اما لزوما اينطور نيست. مناطق کويري هم  مي‌تواند با هر جنگل و دريايي رقابت كند.
 
امروز بيشتر افرادي كه در عمر خود، كوير را نديده‌اند و دوست دارند در شن‌ها ماجراجويي كنند، به صحراها و تپه‌هاي شني امارات مي‌روند، اين مساله در مورد ايراني‌ها هم صدق مي‌كند، بي‌آنكه بدانند اين امكان در ايران نيز وجود دارد.
 
فلات ایران با قرار گرفتن روی كمربند خشك نیم‌‏ كره شمالی قرار گرفته و در حال حاضر، سطح بیابان‌‏ها, كویرها و شن‌‏زارهای كشور ۳۴ میلیون هكتار برآورد می‌‏شود.
 
امنيت، اعتدال نسبي، تنوع جاذبه‌هاي گردشگري، تنوع گونه‌هاي جانوري و پوشش گياهي مناطق كويري ايران فضايي وصف‌ ناشدني ساخته به طوري که با شکوفایی استعدادهای کویر در سايه سرمايه گذاري و توجه مسئولان امر موجب توسعه درآمد پایدار در این منطقه خواهد شد.
 
اصفهان مرکز باستانی و گردشگری ايران است که معماري زيباي بناهاي تاريخي اين شهر بر جاذبه کويري اين منطقه سايه افکنده به طوري که اصفهان به داشتن معماری زیبای اسلامی و پل‌های سرپوشیده، کاخ‌ها، مسجدها و مناره‌های منحصربفرد معروف شده است.


 
همجواري نصف جهان با کرانه‌ی کویر مرکزی ایران، آن را از ثمره طبیعت بکر و مبهوت کننده‌ی کویر برخوردار می کند، از جمله جاذبه هاي طبيعي و حیرت آور اين منطقه مي توان به معروف ترین ریگزار ایران بند ریگ معروف به مرنجاب ، بیابان پشت ریگ، منطقه ای بیابانی ریگ شق، کوه کلنگ و ...  اشاره کرد.
 
قلب كويرهاي ايران، مرنجاب در استان اصفهان است، اين كوير در شمال شهرستان آران و بیدگل،‌ قسمت عمده آن را تپه‌هاي شني غني از پوشش گیاهان شورپسند (یا گیاهان شوره‌زی/شورزی) فراگرفته است.  
 
پشت ریگ در گويش محلي به معنای مکانی در پشت تپه های شنی، در شمال شرقی کاشان در استان اصفهان قرار گرفته و در واقع پشت ریگ مکانی است که تپه های شنی بیابان بندریگ معروف به مرنجاب از سمت شرق پایان  مي گيرد.


 
این بیابان از شرق با محدوده پارک ملی کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل و از جنوب به شهرستان ابوزید آباد محدود می شود.  
 
در مجاورت بخش شمالي مرنجاب دریاچه نمک آران و بیدگل وجود دارد كه یكی از پدیده های بی نظیر و دیدنی كویر است .


 
منطقه ای بیابانی ریگ شق (در گویش محلی رق شق) منطقه ای بیابانی شمال شهرستان بادرود اصفهان، ادامه ریگزار بزرگ بند ریگ است، ارتفاع بلندترین تپه های ماسه ای ريگ شرق به 70 متر مي رسد.
 
در كنار تپه‌هاي شني كه اصلي‌ترين جاذبه كويرند، وجود قلعه کرشاهی و جزيره سرگردان در كوير مرنجاب، انگيزه بيشتري را به گردشگران براي آمدن به اين منطقه مي‌دهد.


 
قلعه ایلخانی کرشاهی در شمال شهرستان ابوزیدآباد اصفهان، 25 کیلومتري روستای متین آباد در دل کویر مستتر شده و گرداگرد این قلعه خشتي را خندق بزرگی فراگرفته است.   
 
جزیره سرگردان در دریاچه نمک آران و بیدگل، مشتمل بر یک جزیره اصلی دایره ای شکل به قطر تقریبی 3 کیلومتر و چندین جزیره کوچکتر است، با توجه به مسطح بودن نمکزار همجوار جزيره از فاصله دور در افق محو می شوند به همين علت به نام جزيره سرگردان خوانده مي شود.

 
جزيره سرگردانی در دریای بیکران کویر، به جز یک یا دو ماه از سال که به دلیل بارندگی در منطقه، قابل مشاهده مي شود، در سایر ایام سال به نمکزار مبدل مي شود.
 
اگر علاقمند به کوير نوردي و رانندگی در مناطق کویری و باتلاقی هستيد، تور سافاري کوير پشت ریگ، ریگ شق و کوه کلنگ، پنجشنبه 11 مهرماه 92 برگزار مي شود.
 
در قالب اين تور مي توانيد، کویر پیمایی، رانندگی سافاری خودروهای 4WD (آفرود) در تپه های شن روان را در کوير پشت ریگ، ریگ شق و ... را تجربه کنيد.
 
بازدید دریاچه نمک، کوه یخ آب، قنات زيباي كرشاهي، رصد ستارگان و ... نيز از جمله برنامه هاي اين تور کويرنوردي است.
 
اقامت در اكو كمپ متين آباد، راهنما، بیمه حوادث گروهی، خودروهاي دو ديفرانسيل مجهز، به همراه 2 وعده صبحانه، 2 وعده نهار، 1 وعده شام و پذيرايي ميان وعده و ... از جمله خدمات اين تور است.
 
هزينه سفر هر نفر 3.850.000 ريال توسط خودروهای دو دیفرانسیل (پاژن با 3 نفر میهمان)، هر نفر 3.550.000 ريال توسط خودروهای دو دیفرانسیل (پاژن با 4 نفر میهمان)، هر نفر 2.450.000 ريال توسط خودروهای دو دیفرانسیل شخصی است.
 
علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر می توانند با شماره تلفن 88722975 (داخلی 305 و 306) تماس حاصل نمايند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار