وزیران امور خارجه ایران و فرانسه روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرده و در خصوص روابط دو جانبه، بحران سوریه، مذاکرات ژنو2، موضوع سلاح های شیمیایی و خطرات افراط گرایی در سوریه رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت وزیران امور خارجه ایران و فرانسه روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرده و در خصوص روابط دو جانبه، بحران سوریه، مذاکرات ژنو2، موضوع سلاح های شیمیایی و خطرات افراط گرایی در سوریه رایزنی و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که در اتاق فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد، دو طرف همچنین پیرامون انجام رایزنی های سیاسی منظم میان دو کشور در سطح معاونین وزرای امور خارجه توافق کردند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در این دیدار ضمن تشریح مواضع کشورمان در قبال بحران سوریه، بر ضرورت حل کامل این بحران در چارچوب گفتگوهای سوری - سوری تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش گروه های افراطی در بحران سوریه، نگرانی از دستیابی آنها به سلاح شیمیایی را خاطر نشان ساخت و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات قاطع در مقابله با این مخاطرات تاکید کرد.

ظریف با مردود دانستن دخالت خارجی در سوریه، آینده این کشور منهای حضور گروه های افراطی را مهم خواند.

وی در ارتباط با موضوع هسته ای کشورمان، به شروع مذاکرات ایران و 1+5 از روز پنجشنبه در سطح وزرای امور خارجه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات جدی آمادگی دارد و امیدواریم طرف مقابل نیز از این جدیت در مذاکرات برخوردار باشد.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز ضمن تبریک انتصاب ظریف به سمت وزیر امور خارجه ایران، مذاکرات روز گذشته دکتر روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران و فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه را خوب توصیف کرد.

وی در ارتباط با سوریه گفت: ما نیز موافقیم هرچه بحران سوریه طولانی شود، اوضاع پیچیده تر شده و زمینه فعالیت افراط گرایان بیشتر خواهد شد.

وزیر امور خارجه فرانسه در پایان ابراز امیدواری کرد مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته ای کشورمان سازنده باشد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار