اردبیل /

تعبیر «نرمش قهرمانانه» آمریکا را خلع سلاح کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری «نرمش قهرمانانه» در واقع خلع سلاح استکبار جهانی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: این تعبیر در واقع خلع سلاح آنها و اعلام پشتیبانی از چاره‌جویی و تدبیراندیشی دولت جدید ایران در باب گشودن گره‌های سیاست خارجی کشور بود.

وی با تحسین سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل با رعایت اصل عزت، حکمت و عدم تنازل از اصول تصریح کرد: رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل به گونه‌ای حرکت کرد تا با دلیل و برهان دشمنان را به بیهوده بودن تحریم‌ها و رفتارهای غیرعقلانی قانع کرده و آشکار کند.

در ادامه خاطر نشان کرد: در عرصه دیپلماسی در هفته گذشته توفیقات زیادی نصیب کشورمان شد که وزن و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را ارتقا داد که همگی حکایت از کیاست رهبر فرزانه انقلاب دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب عمداً در سخنرانی خود در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک تعبیر نرمش قهرمانانه را به کار برد تا فضای سیاست خارجی کشورمان شفاف‌تر و روشن‌تر شود که این خود حتی فضای دیپلماسی جهانی را نیز تغییر داد تا همه مواضع جهانی به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در سخنرانی رئیس جمهور که با تدبیر و عقلانیت خاص صورت گرفت شاهد نقاط ارزشمندی بودیم که نشان داد ملت آبدیده ایران نه تنها اهل جنگ و دعوا نیست بلکه اهل صلح و مصالحه است و رئیس جمهور در سخنان خود عظمت فرهنگی،‌ دینی و ارزشی این ملت را به دنیا نشان داد که ایرانیان اهل صلح و سازش هستند.

امام جمعه اردبیل در ادامه یادآور شد: ما در این وادی هرگز از اصول اساسی خودمان به خاطر رفاه احتمالی کوتاه نیامدیم بلکه به دنیا ثابت کردیم که هرگز روی اصول و آرمانمان که گم شده بشریت است با کسی معامله نمی‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: ‌تعبیرات محترمانه رئیس جمهور آمریکا از رهبر انقلاب، رئیس جمهور و ملت ما در تاریخ روابط دو کشور بی‌نظیر است و نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا از عظمت ملت ما متأثر شده است.

وی گفت: هر چند آمریکا در سال‌های اخیر تلاش همه‌جانبه‌ای را به کار برده تا تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران کارساز افتاده و به تسلیم شدن ملت ایران بینجامد اما آنها امروز به خوبی مشاهده می‌کنند که این ملت مقاوم و ایستاده هرگز در برابر این تحریم‌ها و فشارها تن به ذلت نمی‌دهد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.