سمنان/

طرح ترسيب كربن در شش استان كشور در حال اجراست

رييس امور حفاظت خاك سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري و كارشناس طرح ترسيب كربن گفت: اين طرح با هدف توانمندسازي جوامع محلي در شش استان كشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛قاسم حقاني در سمنان افزود: اين طرح در استانهاي البرز، سمنان، مركزي، بوشهر، تهران و كرمان در حال اجراي و در استانهاي تهران و كرمان از پيشرفت بالاتري برخوردار است.

وي با بيان اينكه اين طرح با مشاركت برنامه عمران ملل متحد و با مشاركت استانهاي مربوطه اجرا مي شود اظهار داشت: در اين خصوص تفاهم نامه اي بين برنامه عمران ملل متحد و استان مربوطه منعقد شده است.
وي با بيان اينكه توانمند سازي جوامع محلي و ارتقاي سطح زندگي همراه با حفظ منابع طبيعي و محيط زيست از اهداف اين طرح است اظهار داشت: هدف كلي اين طرح جلب مشاركت و همكاري جوامع محلي در اجراي برنامه ها است و جلب نظر بانوان در اجراي اين طرح نيز در برنامه طرح ترسيب كربن قرار دارد.
حقاني سمنان را از استانهاي فعال در اين طرح دانست و گفت: در اين طرح برنامه عمران ملل متحد ۸۰ هزار دلار تقبل كرده و سهم استان نيز ۱۰ ميليارد ريال در قالب يك برنامه پنج ساله است.
وي با بيان اينكه طرح مذكور در استان سمنان در مرحله مبادله موافقت نامه قرار دارد گفت: در اين استان طرح مذكور در شهرستان دامغان با حداقل ۱۰ روستاي تحت پوشش است.
طرح ترسيب كربن در ايران براي اولين بار در سال ۸۴ از استان خراساني جنوبي آغاز شد و در قالب يك برنامه ۱۰ ساله شامل چهار سال اجرا و چهار سال ارزيابي انجام شد و هم اكنون مرحله دوم آن در اين استان در حال اجراست./س
برچسب ها: ترسیب ، خاک ، شش استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.