افت نرخ ارز صدمات جديدي به عرصه اقتصادي وارد مي کند

بالا رفتن نرخ ارز در چند ماه گذشته آسيب هاي جدي به صنعت، توليد و تبادلات اقتصادي کشور وارد کرد و در حال حاضر پايين آمدن نرخ ارز صدمات جديدي به عرصه اقتصادي وراد ميکند.

ابراهيم نکو عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع جلوگيري از کاهش نرخ ارز که توسط رئيس کل بانک مرکزي ارائه شده درست است و دولت بايد تلاش کند تا نرخ دلار نزول کند و استفاده از ابزارهاي لازم براي جلوگيري از افت شديد قيمت لازم است.

وي افزود: پرداخت ارز مرجع به برخي افراد و واحدها هزينه سنگين بر دوش دولت و ملت وارد کرد و در حال حاضر اقتصاد کشور به نرخ تحت عنوان مرکز مبادلات قرار دارد و صادرکنندگان با توجه به اين مقدار نسبت به صادرات محصولات تشويق مي شدند و با پايين آ‌مدن نرخ ارز به واحدهاي صادراتي ضرر وارد مي شود.

وي گفت: صادرکنندگان و توليدکنندگان با نرخ فعلي تطبيق پيدا کرده اند و افت نرخ ارز در نهايت به صادرات آسيب خواهد شد و سبب کاهش ميزان صادرات خواهد شد.

اين نماينده مجلس افزود: به دنبال کاهش صادرات به بخش هاي توليدي کشور آسيب وارد مي شود و بخش توليد به ثبات مديريت و هزينه ها محتاج است.

وي ادامه داد: طبق گزارشات نرخ واقعي دلار حدود 3000 تومان تخمين زده شود و نزديکي به نرخ واقعي درست است.

نکو افزود: در ماه هاي گذشته که با افزايش روزانه نرخ دلار مواجه بوديم پايين آمدن قدرت پول ملي از نگراني ها به شمار مي آيد و در حال حاضر کاهش نرخ ارز به صلاح قدرت پولي نيست.

وي گفت: کاهش بهاي طلا و سکه کم شدن ميزان حباب بد نرخ کالا و مسکن تاثير دارد و امروز با کاهش قيمت مسکن روبرو بوديم و کاهش بهاي طلا باعث ايجاد نوعي جو رواني در بازار و جامعه است.

وي در پايان گفت: کاهش نرخ طلا و جو رواني ايجاد شد ميزان عرضه دلار توسط مردم در بازارر را افزايش و بر مقدار بهاي ارز شد همچنين اتفاقات جهاني و برداشته شدن برخي تحريم ها بر شکسته شدن نرخ ارز تاثير داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، عرصه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Abc
۰۰:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
کسی که ماهی چند ده میلیون حقوق می گیرد صلاحیت صحبت در مورد منافع اقشار کم درآمد را ندارد. چون درک صحیح از زندگی مردم متوسط و مشکلات اقتصادی آنها نداد
آخرین اخبار