سمینار "فرش،رسانه، تبلیغات" برگزار شد

سمینار آموزشی و کاربردی "فرش،رسانه، تبلیغات" در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه فرش ایران با حضور مسوولان، فعالان و دانشجویان رشته فرش برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی "نشریه طره در این سمینار که روز شنبه ششم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران به همت نشریه تخصصی فرش دستباف طره برگزار شد ؛ برخی از متخصصان و استادان حوزه رسانه و تبلیغات از جمله مهندس محمد‌تقی روغنی‌ها و دکتر علی صباغیان به ارائه دیدگاه های خود درباره چگونگی پیوند میان فرش با حوزه رسانه پرداختند.
 
مهندس محمد تقی روغنی ها، رییس موسسه ایران، با ارائه سه راهکار کاربردی به الزام تغییر نگاه فعالان و دست اندرکاران فرش دستباف از شیوه سنتی به مدرن تاکید کرد.
 
روغنی ها، حضور در شبکه های مجازی، پایگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی با زبان های مختلف را از جمله راهکارها بیان کرد.
 
وی همچنین حضور و سرمایه گذاری فرش ایرانی در فیلم و سریال های تلویزیونی به صورت غیر مستقیم را از الزامات فرهنگ سازی در مورد استفاده از فرش دستباف دانست.
 
این استاد دانشگاه، همچنین راه اندازی شبکه های ماهواره ای، ویژه معرفی و فروش فرش دستباف را از دیگر راهکارهای معرفی و فرهنگ سازی این هنر صنعت بیان کرد.
 
رییس موسسه ایران، همچنین اعلام آمادگی خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران را برای همگامی و حمایت همه جانبه از این هنر صنعت در مسیر معرفی، فرهنگ سازی و گسترش استفاده از این کالای صادراتی و نیز توسعه صادرات بیان داشت.
 
 محمد تقی روغنی ها، با اشاره به انواع مختلف رسانه ها از جمله شبکه های تلویزیونی ماهواره ای تاکید کرد: در این میان نباید از فضای اثرگذاری رسانه های نوشتاری غافل ماند. وی دوماهنامه تخصصی طره را به عنوان تنها رسانه فعال در این بستر عنوان کرد که نیازمند تقویت، حمایت و توجه خاص اصحاب فرش است.
 
دکتر علی صباغیان، نیز آمیزه خلاقیت و تفکر را لازمه تغییر دانست و افزود: توفیق فروشندگان فرش و معرفی و فروش محصول به شیوه ای مطلوبتر از گذشته، نیازمند تغییر نگاه و تغییر باورها نسبت به فرایند تبلیغات است.
 
وی با ذکر مصادیقی از شیوه های نادرست کنونی بازاریابی و عرضه محصول از سوی فعالان و تولیدکنندگان فرش دستباف، خواستار استفاده از فناوری های نوین و شیوه های جدید بازاریابی شد و نمایشگاه را از جنبه های مختلف به عنوان یکی از ابزارهای معرفی فرش، بررسی کرد.
 
صباغیان همچنین با اشاره به نشریه طره به عنوان تنها نشریه کشوری فعال در عرصه هنر صنعت فرش دستباف، گفت: هنر صنعت فرش ایران با پیشینه پربار و با وجوه مختلف فرهنگی، هنری و اقتصادی نیازمند نشریات متعدد است و لازم است که از این نشریه به عنوان تنها ابزار اطلاع رسانی مکتوب در این حوزه، حمایت بیشتری شود.
 
محمد صمدی نیا، کارشناس بازاریابی نیز در این سمینار بر هوشمندی در بازاریابی و شناخت اقتضائات امروز بازار فرش دستباف تاکید کرد.
 
گفتنی است؛ این سمینار کوشید تا ضمن تبیین بایدها و نبایدهای این مقوله به حضور شایسته فرش ایرانی در رسانه ها کمک کند.
 
سمینار یاد شده روز شنبه ششم مهرماه در سالن سبز نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
برچسب ها: فرش ، رسانه ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار