آمار دقیقی از کودک آزاری در کشور وجود ندارد

آمار دقیقی از میزان کودک آزاری در کشور وجود ندارد و چرا که تنها موارد کودکانی که در نتیجه کودک آزاری در شرایط بحرانی قرار دارند به مراکز درمانی منتقل می شوند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دکتر رضایی، مدیر مرکز طبی کودکان در نشست خبری مطبوعاتی كه صبح امروز دوشنبه 8 مهر برگزار شده بود در مورد آمار موجود کودک آزاری در کشور، افزود: هم اکنون در کشور آمار دقیقی از کودک آزادی وجود ندارد چرا که تنها مواردی از کودک آزاری به بیمارستانها و مراکز درمانی منتقل می شوند که در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید پروژه جدیدی برای ثبت کودک آزاری در کشور تعریف شود، خاطرنشان کرد: بیشتر آمارهای موجود در خصوص موردهای کودک آزاری گزارش شده از سوی مراکز درمانی بوده از سوی مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گرفته است.

 رضایی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر دارد که سه همایش کودکان و پیشگیری از کودک آزاری را به منظور بررسی حقوق اخلاقی و مذهبی کودکان مورد بررسی قرار دهد.

 وی یاد آور شد: بیست و پنجمین همایش بیماری های کودکان مرکز طبی در هفته جهانی کودک به مدت یک هفته برگزار می شود و همزمان یازدهمین همایش طرفداری کودکان، ششمین سمینار ایمونولوژی بالینی و نقص ایمنی و پنجمین همایش پژوهشگران جوان نیز برگزار خواهد شد.

 گفتنی است، همایش هایی با موضوع کودکان که از تاریخ 15 مهر ماه شروع می شود با شعار زنده باد کودک، زنده باد زندگی برگزار شده و در این همایش از هنرمندان و ورزشکاران محبوب  نیز دعوت به عمل آمده است ضمن اینکه در این همایش به برنامه های خاص کودکان به منظور ایجاد روحیه نشاط در آنها پرداخته شده و  حضور عموم در این همایش ها آزاد خواهد بود./ح
برچسب ها: کودک آزاری ، همایش ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار