قم/ معاون صنایع دستی استان قم:

رونق صنایع دستی قم وابسته به حضور در عرصه‌های بین المللی است

معاون صنایع دستی استان قم گفت: ارائه هنرهای سنتی و صنایع دستی فاخر استان به‌ویژه هنرهای مذهبی در سطح بین‌المللی می‌تواند جلوه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم ارزشمند تاریخی استان را به جهانیان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مهدی نصر اصفهانی با تاکید بر کیفیت بالای محصولات صنایع دستی استان قم گفت: حضور و فروش این آثار در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند علاوه بر انتقال فرهنگ و هنر این استان بیش از پیش موجب رونق کسب و کار هنرمندان این آثار شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در سطح بین‌المللی گفت: فهرست و زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها پس از اعلام رسمی از سوی سازمان مرکزی به هنرمندان اطلاع رسانی می‌شود و هنرمندان علاقه‌مند با توجه به توان مالی و میزان تسهیلات ارایه شده از سوی دولت می‌توانند به انتخاب خود در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند.

معاون صنایع دستی استان قم به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در شهر ارزروم ترکیه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از اول تا چهارم آبان سال جاری برگزار می‌شود و این اداره‌کل برای معرفی هنرمندان صنایع دستی محدودیتی ندارد.

نصر اصفهانی افزود: هنرمندان صنایع دستی استان قم می‌توانند برای ثبت نام و انجام فرایند معرفی به سازمان مرکزی برای اعزام به این نمایشگاه به معاونت صنایع دستی استان مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم ارائه هنرهای سنتی و صنایع دستی فاخر استان به‌ویژه هنرهای مذهبی در سطح بین‌المللی بتواند جلوه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم ارزشمند تاریخی استان را به جهانیان معرفی کند./س

برچسب ها: قم ، رونق ، صنایع ، دستی ، وابسته ، حضور ، عرصه ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.