مدیر کل آموزش و پرورش تهران در شورای شهر گزارش داد:

یک میلیون و دویست هزار تومان هزینه تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی / شکننده ترین ترکیب نیروی انسانی در تهران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد آموزش و پرورش در شورای شهر گفت: هزینه تحصیل دانش آموزان درمدارس دولتی 1 میلیون و دویست هزار تومان است که توسط دولت تامین می شود و شکننده ترین ترکیب نیروی انسانی در تهران است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش اقدامات آموزش و پرورش در خصوص هماهنگی های انجام شده جهت ارائه خدمات بهینه به دانش آموزان و فرهنگیان تهران و همچنین تعامل رایزنی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران پرداخت.

یزدی خواه با اشاره به همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی با آموزش و پرورش اظهار داشت: تاکنون جلسات خوبی با حوزه حمل و نقل و ترافیک و همچنین سایر ارگان ها نظیر کمیته امداد، بهزیستی و سازمان های مردم نهاد برگزار کرده بود.

وی افزود: دانش آموزان تهران ، 9 درصد دانش آموزان کل کشور را تشکیل می دهند و شهر تهران متراکم ترین دانش آموزان در کشور را داراست چرا که میانگین تراکم دانش آموزان در کلاس های درس کشور 23 نفر در هر کلاس است اما در شهر تهران این میزان 30 نفر در هر کلاس است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: 176 هزار دانش آموز در شهر تهران در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان شکننده ترین در زمینه نیروی انسانی به شمار می رود چرا که 73 درصد پرسنل آموزش و پرورش را خانم ها و 27 درصد پرسنل را آقایان تشکیل می دهند در حالی که 50.5 درصد دانش آموزان را دختران و 49.5 درصد دانش آموزان را پسران تشکیل می دهند و این به معنی است که تفکیک جنسیتی همکاران در آموزش و پرورش از ترکیب مناسبی برخوردار نیست.

یزدی خواه در ادامه اظهار داشت: بین 16 تا 17 هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی به عنوان سرویس مدارس فعالیت می کنند اما بسیاری از اولیا در قالب های غیر رسمی اقدام به تهیه سرویس مدارس می کنند .



یزدی خواه با اشاره به طرح های ورزشی صورت گرفته اظهار داشت: در پایه دوم ابتدایی طرح آموزش ژیمناستیک و برای پایه سوم طرح آموزش شنا در 12 جلسه اجرا خواهد شد و همچنین کلاس هایی نظیر پینک پنگ ، در دستور کار اجرایی آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: در سال گذشته 95 درصد مدارس به عنوان مدرسه تخصصی ورزشی به فعالیت پرداختند و 250 هزار نفر از دانش آموزان، فرهنگیان، به عنوان همیار پلیس با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کردند.

وی ادامه داد: دو میلیون نفر دانش آموز در سال گذشته به اردوهای تفریحی اعزام شدند. همچنین تهران در زمینه کسب رتبه های تک رقمی کنکور 12 نفر را از 45 نفر برتر کنکور را از آن خود کرده است.

یزدی خواه در ادامه اظهار داشت: کسب رتبه های نخست در جشنواره های خوارزمی ، المپیاد ، و نیز مسابقات فرهنگی و هنری نظیر تئاتر، ساخت فیلم کوتاه از دیگر موفقیت های دانش آموزان تهران شمرده می شود.

وی با اشاره به فعالیت 140 مدرسه امین تصریح کرد: 140 مدرسه امین زیر نظر حوزه علمیه و 76 مدرسه تخصصی قران در مقطع ابتدایی شهر تهران فعالیت می کنند .

وی بیان داشت: ضرورت اجرای دقیق قانون شوراهای آموزش و پرورش مبنی بر تخصیص عوارض مرتبط شاداب سازی مدارس و آموزشی هوشمند سازی مدارس، تسریع در صدور احکام تغییر کاربری املاک مورد نظر آموزش و پرورش ، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در آموزش های شهروندی و تبادل تفاهم نامه با بخش تربیت بدنی آموزش و پرورش به منظور آموزش شنا در مدارس تاکید کرد.

همچنین یزدی خواه در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که مدرسه دارالفنون در حال بهسازی و تبدیل به موزه تعلیم و تربیت است گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان ها راه اندازی شود و در قالب پیشنهاد اعضای شورای شهر می توان شورای آموزش و پرورش مناطق را نیز بررسی کرد.

یزدی خواه با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضا در خصوص آموزش های فرهنگی و اجتماعی خاطر نشان کرد: تاکنون چند دوره آموزش های اطفای حریق در مدارس شهر تهران صورت گرفته که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری تهران آموزش های مبنایی در این خصوص به دانش آموزان ارائه شده است.

برچسب ها: تحصیل ، مدارس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار