همايش بزرگداشت "مولانا" در "تاجيكستان" برپا شد

همايش "مولانا جلال‌الدين محمد بلخی" به مناسبت هشتصدمين سالگرد بزرگداشت اين عارف نامی در "تاجيكستان" برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران،  همايش بزرگداشت عارف و شاعر نامی، "مولانا جلال‌الدين محمد بلخی" و محفل مولوی‌خوانی با حضور "علی‌اصغر شعردوست"، سفير جمهوری اسلامی ايران در "تاجيكستان"، در تالار اتحاديه اتفاق نويسندگان، واقع در شهر دوشنبه، پايتخت جمهوری "تاجيكستان" برگزار شد.
 
"ميرزا شاهرخ اسراری"، وزير فرهنگ اين كشور، مهمان‌بختی، رئيس اتحاديه نويسندگان "تاجيكستان"، "عبدالحميد صمداف"، معاونت محترم اين اتحاديه، ستارزاده رئيس انيستيتوی زبان‌های "تاجيكستان"، جمعی از بزرگان علم و ادب و فرهنگ، اساتيد دانشگاه، شاعران، نويسندگان، دانشجويان، ناشران و اصحاب رسانه در این همایش حضور داشتند.

 شعردوست، سفير جمهوری اسلامی ایران در "تاجیکستان"، ضمن تبریک فرا رسيدن اين روز، هنر مولانا را در مثنوی معنوی برای انعكاس دغدغه‌ها و تضادهای درونی انسان، در هر برهه از زمان، حتی انسان عصر حاضر ستودنی خواند و از اين كتاب به عنوان اثری ياد كرد كه ندای وحدت انسان را سر می‌دهد و اگر تضادی در آن ديده می‌شود، تضاد درونی انسانی است و از اين روست كه می‌توان مولانا را نخستين سفير صلح جهان دانست كه همه مردم را فارغ از زبان و رنگ و قوم و نژاد به همدلی دعوت می‌كند.
 
گفتني است ، در اين همايش با همکاری وزارت فرهنگ جمهوری "تاجيكستان"، اتحاديه اتفاق نويسندگان و انتشارات اديب، از آخرين نشر مثنوی معنوی رونمايی شد.

انتهاي پيام/

منبع:ايران تاجيك راديو
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار