اردبیل/

تولید 2 هزار و 100 تن ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 2 هزار و 100 تن ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمال از مزارع پرورش ماهی استان اردبیل برداشت شود.

میر آرمان واعظی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: امسال با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و تعداد ماهیان رهاسازی شده امیدواریم به رقم یاد شده در تولید ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان دست پیدا کنیم.

واعظی از رهاسازی بیش از 4.5 میلیون قطعه بچه ماهیان سرد‌آبی با وزن بالا در واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و افزود با توجه به درخواست و تقاضای مردم و بازار در مصرف ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان امیدواریم همه تولیدات این رقم در داخل استان اردبیل و برخی از استان‌های همجوار به مصرف برسد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: این رقم تولید افزایش بیش از 20 درصدی نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

واعظی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل پاییز و پایان یک دوره پرورشی برداشت و صید ماهیان پرورشی سردآبی در مزارع و استخرهای دو منظوره موجود در سطح استان اردبیل آغاز شده که امیدواریم رهاسازی، تولید و بهره‌برداری لایه‌ای ماهیان سردآبی در طی سال جاری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پارسال در بخش ماهیان سردآبی با فعال کردن 32 مزرعه منفرد موفق عمل کردیم یادآور شد: ما با تولید 288 تن در تعداد 169 مورد استخرهای تیپ و ذخیره دو منظوره کشاورزی توانستیم به اهداف مورد‌نظر دست پیدا کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در مجموع با تولید یک هزار و 400 تن و رهاسازی تعداد 3 میلیون و 783 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی گام‌های موثری در سال‌های اخیر برداشته شده که امیدواریم این فرایند ادامه پیدا کند.

واعظی در در ادامه اذعان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نسبت به برنامه با افزایش تولید 50 درصدی روبرو باشیم که در مجموع تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی به بیش از 5 هزار تن می‌رسد/س.

برچسب ها: اردبیل ، ماهی ، قزل ، آلای ، رنگین ، کمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.