فيروزي در نطق ميان‌دستور مطرح کرد

نرمش قهرمانانه يعني حركت کردن بين اقتدار و انعطاف

عضو كميسيون عمران گفت: نرمش قهرمانانه يعني حركت ميان اقتدار و انعطاف، دولت تدبيرو اميد مي‌تواند ضمن حفظ اقتدار جمهوري اسلامي در مذاكرات گوناگون اعم از مذاكرات سخت، نرم و اصولي، اين كليد واژه را در جهت تقليل مشكلات كشور در عرصه سياست خارجي شاخه‌سازي کند. .

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمد فيروزي نماينده مردم نطنز در جلسه علني امروز (سه‌شنبه) در نطق ميان‌دستور اظهار داشت: سال 92 را با نام‌گذاري سال حماسه سياسي و اقتصادي آغاز كرديم، در سالي كه مردم در 24 خرداد با انتخاب شعار تدبير و اميد دكتر روحاني را به عنوان رئيس‌جمهور برگزيدند و چشم جهانيان را با حضور پرشور خود خيره كرده و حماسه سياسي را رقم زدند.  
 
وي افزود: مسئولان بايد رويه اعتدال، وحدت و همدلي و با بكارگيري تمام امكانات بالقوه كشور گام‌هاي موثري در تحقق حماسه اقتصادي و بهبود وضعيت كنوني معيشتي مردم بردارند.  
 
نماينده مردم نطنز تصريح كرد:‌ سياست بالفعل درآوردن امكانات بالقوه كشور در كنار بالفعل درآوردن امكانات است كه مي‌توان ايران توسعه يافته را رقم زند.  
 
فيروزي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري به رشد و توسعه علم اظهار داشت: موتور محرك هر كشوري در سياست داخلي و توسعه ملي است، توسعه علمي در پناه كيفي نمودن آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است، كيفي كردن آنها، توجه به سه مولفه متون درسي، اساتيد و فرهنگيان و محيط‌هاي‌ آموزشي با تغيير كيفي اين عوامل مي‌توان كشور را در رده جهان توسعه‌يافته قرار داد.  
 
عضو كميسيون عمران ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شأن معلمان، فرهيختگان و فرهنگيان آنچنان كه بايد از لحاظ روحي و رواني، رفاه و معيشت مورد توجه قرار گيرد، قرار نگرفته است.  
 
وي اظهار داشت: يكي ديگر از موارد بالفعل درآوردن امكانات بالقوه كشور در زمينه بهداشت و درمان است؛ نگاهي به جهان پيشرفته حاكي از رشد و توسعه آنها در اين زمينه است، بيمارستان‌ها، تجهيزات پزشكي و ارائه خدمات به قشر متوسط و ضعيف حاكي از احترام و تكريم به روح انسان‌دوستي است، اين در حالي است كه در بيمارستان‌هاي ما خبري از حرمت و كرامت‌هاي انساني وجود ندارد.  
 
فيروزي اضافه كرد: يكي ديگر از  عناصر بالفعل دراوردن امكانات بالقوه كشور در زمينه سياست خارجي است، سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران ادامه سياست داخلي است كه در نظام بين‌الملل اشاره به قدرت نرم است لذا انتظار مي‌رود تا ايران اسلامي به عنوان جبهه مقاومت بتواند از قدرت نرم و ديپلماسي عمومي و رسانه‌ها سود جسته و مشكلات را برطرف سازد.  
 
عضو كميسيون عمران با اشاره به كليدواژه نرمش قهرمانانه تاكيد كرد: نرمش قهرمانانه يعني حركت ميان اقتدار و انعطاف، دولت تدبير و اميد مي‌تواند ضمن حفظ اقتدار جمهوري اسلامي در مذاكرات گوناگون اعم از مذاكرات سخت، نرم و اصولي، اين كليد واژه را در جهت تقليل مشكلات كشور در عرصه سياست خارجي شاخه‌سازي کند.
 
نماينده مردم نطنز و قمصر اظهار داشت: دولت بايد تلاش كند كه عمق نفوذ ايران در صحنه بين‌الملل و با صلابت‌تر شود ضمنا از مواضع مقتدرانه و مثبت رئيس‌جهمور در سفر اخير خود به سازمان ملل تشكر مي‌کنم.  
 
فيروزي در پايان به مشكلات حوزه انتخابيه خود اشاره كرد و از مسئولان خواستار پيگيري اين مشكلات شد. 

انتهاي پيام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار