قائم مقام بنياد ملي نخبگان:

اسامي نخبگان بازگشته به كشور منتشر مي شود

قائم مقام بنياد ملي نخبگان از انتشار فهرست اسامي 30 نفر از نخبگاني كه از كشور خارج شده و اكنون به كشور بازگشته اند خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دكتر سهراب پور با بيان اين كه تعريف نخبه با استعداد برتر متفاوت است گفت: حدود 13 هزار استعداد برتر در كشور وجود دارد كه در سطح يك، دو و سه كمك هزينه ماهانه، هزينه سفرهاي علمي و شركت در كنفرانس ها، كمك هزينه حج ،برنامه هاي فرهنگي، بازديد از صنايع و پيشرفت هاي كشور براي آنها در نظر گرفته مي شود.

وي با اشاره به اينكه نخبگان در سطح بالاتر هزينه تحقيقاتي مي گيرند، تصريح كرد: نخبگاني كه امتياز بالاتر كسب كنند وام مسكن 50 ميليون و 80 ميليون توماني دريافت مي كنند.

وي درباره آينده شغلي نخبگان كشور افزود: معمولا استعدادهاي برتر به عضويت در هيئت علمي دانشگاه ها علاقه مند هستند، تعدادي هم اكنون به اين شغل علاقه اي ندارند از سوي ما به تشكيل شركت هاي دانش بنيان تشويق مي شوند و چون اين شركت ها مورد حمايت بنياد ملي نخبگان هستند در بنياد آيين نامه اي هست كه نخبگاني كه به استخدام شركت هاي دانش بنيان در آيند بنياد ملي قسمتي از حقوق آن ها را در دو سال اول آن ها را پرداخت مي كند.

سهراب پور گفت: براساس آيين نامه استخدامي سهميه اي براي استخدام نخبگان وجود دارد همچنين اين افراد از مصاحبه هم معاف هستند و در يك پايه بالاتر استخدام مي شوند.

وي اظهار كرد: تعدادي از نخبگان براي ادامه تحصيل و تعدادي نيز به منظور تدريس در دانشگاه هاي خارج از كشور يا كار در موسسات تحقيقاتي دنيا به كشور بازنگشته اند، اما تعداد بسياري نيز بازگشته اند كه اكنون به عنوان استاد در دانشگاه هاي كشور مشغول به كار هستند./ع2

برچسب ها: نخبه ، استعداد ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
لطف کنید تمام اسامی نخبگان مورد تایید این ستاد همراه با دانشگاه محل تحصیل و رزومه شان را در سایتتان قرار دهید
آخرین اخبار