انفجارهای عراق هيچ کسی را مستثني نمی کند!

عراق در چند ماه گذشته شاهد افزایش اقدامات تروریستی بوده که نگرانی ناشی از بازگشت خشونت طائفه ای را در این کشور زنده می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الراي القدس: ماه ژوئن گذشته در مقایسه با پنج سال اخیر خونبارترین ماه عراق بود که 1057 نفر کشته شدند.  طبق گزارش های سازمان ملل در ماه اوت 916 غیر نظامی جان باختند. در سپتامبر گذشته 900 نفر کشته شدند تا تعداد کشته شدگان از آغاز سال جاری به 4600 نفر برسد. بیشتر کشته شدگان غیر نظامی بودند.

تروریست در عراق امروزه همه را هدف قرار داده و به منطقه خاصی محدود نيستند. پيشتر حمله ها منحصر به شهرهای نینوا و الانبار و دیالی و صلاح الدین بود اما اینک به مناطق جنوبی نیز کشیده شده و در حال پیشروی به سوی شمال است. اقلیم کردستان عراق که در سال های گذشته شاهد ثبات نسبی بود اینک با خودروهاي های بمب گذاری شده و عملیات انتحاری روبرو شده که مقر سازمان اطلاعات را در مرکز شهر اربیل را هدف قرار دادند و ده ها کشته و زخمی به جا گذاشت. این نخستین حمله از سال 2007 است که یک خودوری بمب گذاری شده خود مقر را هدف قرار داد و 14 نفر را کشت.

مسئولان و تحلیگران عراقی و اقلیم کردستان این انفجارها را به بحران سوریه ربط می دهند . برخی نیز آن را واکنشی به درگیری بین اکراد و جبهه النصره در شمال می دانند. برخی از کارشناسان نیز معتقدند که این انفجارها در شمال عراق به این دلیل است که بین حکومت عراق و اقلیم کردستان در مورد انتخابات اختلاف ایجاد کنند.

قاتلان امروزه در عراق بین افراد هيچ فرقی نمی گذارند و حرمت هیچ مکانی را نگه نمی دارند و عبادتگاه هاب شیعيان  و سنی ها همه مورد هدف این حملات است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار