بررسی شیوه استاد «نور محمد درپور» در کارگاه «حمیدرضا اردلان»

در دومین روز جشنواره موسیقی نواحی «آینه دار» کارگاه دکتر «حمید رضا اردلان» درباره درباره موسیقی تربت جام و تایباد همراه با اجرای زنده نمونه های موسیقی برگزار شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، کارگاه تاویل و شناخت دکتر «حمیدرضا اردلان» بر اساس شیوه انسی و عرفانی استاد بزرگ موسیقی تربت جام «نور محمد درپور» صبح روز پنجشنبه 11 مهر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این کارگاه دکتر «اردلان» با اتیمولوژی واژگان port به معنای مسیر و گذر و به تصرف درآمدن معنی آن در نحو زبان معاصر، به معنی تکرار و تذکر در موسیقی استاد «نورمحمد درپور» پرداخت و اذکار اسم اعظم را بنیان تکوین این موسیقی دانست.

استاد «نورمحمد درپور» نیز با اجرای قطعاتی در ذکر «الله مدد الله مدد» و برخی اذکار دیگر، مصادیق تاویل کارگاه را ارائه کرد.

دومین کارگاه این جشنواره ساعت 10 صبح جمعه 12 مهر برگزار می شود که طی آن «محمد رضا درویشی» درباره موسیقی سیستان و بلوچستان صحبت می کند.

نخستین جشنواره موسیقی نواحی «آینه دار» به همت خانه موسیقی ایران از 10 تا 12 مهر در خانه هنرمندان برگزار می شود. علاقه مندان برای حضور در این جشنواره می توانند تا 12 مهر طی دو سانس 16 و 18:30 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار