اردبیل/

تبدیل سرعین به منطقه آزاد گردشگری

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: ما به جد پیگیر تبدیل سرعین به منطقه آزاد گردشگری هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور امروز در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی شهید برزگر سرعین که با حضور مسئولان منطقه‌ای و محلی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت دهم طرحی در این زمینه با هدف ارتقای جایگاه سرعین به مسئولان امر دادیم که حتی این طرح مورد توجه رئیس جمهور سابق و برخی از وزرا قرار گرفت.

وی گفت: با اجرایی شدن این طرح سرعین نه تنها به نقطه تحولی جدید و حرکت پویا دست پیدا می‌کند بلکه در تراز بالاتر جایگاه سرعین در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا می‌یابد که انتظار داریم با تبدیل این شهر به منطقه آزاد گردشگری بتوانیم ساختار تحولی گردشگری را متفاوت‌تر و متغیرتر از گذشته شاهد باشیم.

این نماینده مجلس از سرعین به عنوان یک سرمایه عظیم ملی و قلب گردشگری کشورمان یاد کرد و گفت: باید سرعین را از نگاه گردشگری تابستانی خارج کنیم که در این زمینه نیازمند به توسعه زیرساخت‌هایی هستیم تا سرعین به مانند قطب گردشگری کشورهای اروپایی بتواند پذیرای مسافران و میهمانان باشد.

حقیقت‌پور افزود: ما در دولت جدید نیز از رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواسته‌ایم تا در تبدیل سرعین به منطقه آزاد گردشگری همت کند چرا که سرعین در تراز و قطب گردشگری ملی و جهانی قرار دارد.

این نماینده مجلس در خصوص مجتمع آبرسانی شهید برزگر در سرعین و ضرورت آبرسانی به تمام روستاهای سرعین نیز گفت: ما به زودی در این شهرستان گردشگری کشور و استان شاهد برخورداری تمام روستاها از نعمت آب گاز و برق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی شهید برزگر سرعین که با اجرای 33 کیلومتر خط انتقال آب پنج روستا را تامین می‌کند هزینه‌ای بیش از 13 میلیارد ریال در بر داشته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در ادامه اذعان داشت‌: در کنار آن امیدواریم تامین آب صنعتی و کشاورزی را نیز شاهد باشیم که انتظار می‌رود در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری نسبت به استفاده مطلوب و بهینه از منابع آب حرکت کند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.