کهگیلویه و بویراحمد /

سالمندان در کهگیلویه و بویراحمد رایگان درمان می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از درمان رایگان سالمندان و کنترل بیماری‌های فشار خون، چربی و قند خون سالمندان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید رشید غفاری صبح امروز به همراه چند تن از مسئولان و کارشناسان این معاونت از مرکز سالمندان رحمت در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این دیدار با بیان اینکه سالمندی دوره‌ای است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: در برخورد و رسیدگی به وضعیت سالمندان باید خودمان را جای آن‌ها قرار بدهیم و ببینیم که ما چه برخوردی را از دیگران انتظار داریم.

وی با بیان اینکه 8.2 درصد جمعیت کشور و 5.7 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: درمان رایگان در هفته سلامت سالمندان یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی برای سالمندان است.

* سالمندان بیمار تحت کنترل قرار می‌گیرند

غفاری از انجام آزمایش‌های چربی‌ خون، قند خون و فشار خون برای سالمندان در این هفته خبر داد و تأکید کرد: هر سالمندی که در این موارد مشکلی داشته باشد با تشکیل پرونده سلامت، تحت کنترل قرار می‌گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شعار هفته سالمندان را "‌سالمندان چه می‌گویند" اعلام و خاطرنشان کرد: ما مسئولان باید حرف سالمندان را بشنوییم و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنیم.

دیدار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با سالمندان مرکز رحمت

وی گفت:‌ سالمندان نیز مانند هر شهروند دیگری دارای حقوق و انتظاراتی هستند که عدم توجه به این موضوع جبران‌ناپذیر خواهد بود.

مشهدی‌زاده، رئیس مرکز سالمندان رحمت یاسوج نیز در این دیدار با قدردانی از احساس مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه توجه به مشکلات سالمندان گفت:‌ همین هدایایی که امروز به این سالمندان داده شد برای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: ایجاد روحیه بانشاط در میان سالمندان با چنین اقداماتی می‌تواند به سلامت جامعه کمک شایانی کند.

مشهدی‌زاده، خدمت به سالمندان را در این مرکز افتخاری بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: در این مرکز همه توان دست‌اندرکاران به کار گرفته می‌شود تا بتوان خدمات در شأنی به این سالمندان ارائه داد.
برچسب ها: سالمندان ، درمان ، رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.