افزايش ميزان مطالعه كتاب نيازمند ايجاد انگيزه است

مردم با هزار كار و حتي دستور حكومتي بدون رغبت به مطالعه كتاب و ايجاد انگيزه كتابخوان نمي‌شوند.

هادي خورشاهيان نويسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: اقداماتي در زمينه كتاب و كتابخواني و افزايش ميزان مطالعه مردم صورت نمي‌گيرد بايد ضرورت مطالعه در ميان مردم احساس شود.

وي افزود: مردم با وجود آگاهي از ضرورت ورزش، به ورزش كردن اشتياقي ندارند و همچنين در مورد مطالعه با وجود آگاهي از ضرورت مطالعه در آن شور و اشتياقي ندارند و برنامه‌هاي كوتاه‌مدت براي ايجاد اين علاقه در ميان مردم به آنان كمكي نمي‌كند.

هادي خورشاهيان با اشاره به اينكه برنامه‌ريزي در هفته كتاب براي افراد كتابخوان صورت مي‌گيرد عنوان كرد: اگر قرار بر افزايش ميزان مطالعه و كتابخوان كردن مردم باشد با برگزاري هفته، دهه و سده كتابخواني، مردم كتابخوان نمي‌شوند.

اين نويسنده تصريح كرد: ايجاد شور و شوق در ميان مردم براي كتابخواني بايد در سطح رسانه ملي اتفاق بيفتد و برنامه رسانه ملي به سمت ايجاد انگيزه براي مطالعه در مردم پيش برود در برنامه‌آي به منظور معرفي كتاب، شعر يا داستاني خوانده شود در برنامه‌هاي مذهبي رسانه ملي نيز همراه با بيان مسئله مذهبي به معرفي كتاب بپردازند.

وي بيان كرد: در برنامه‌هاي ورزشي سياسي و اقتصادي صدا و سيما همراه با بيان مسئله موردنظرشان به معرفي كتاب نيز بپردازند هيچ راه ديگري براي افزايش ميزان مطالعه در ميان مردم وجود ندارد.

وي افزود: با هزار كار و حتي دستور حكومتي بدون رغبت مردم به مطالعه كتاب نمي‌توان آنها را كتابخوان كرد ايجاد انگيزه مطالعه در ميان مردم نيازمند امكانات خاصي نيست افزايش ميزان مطالعه مردم در سطح كشور نيازمند ايجاد رغبت مطالعه كتاب در ميان مردم است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.