همدان/ نایب رییس مجلس ؛

اقتدار ایران ثمره رهبری صالح است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد: در جامعه انسانی هر کسی شایسته رهبری و ساماندهی امور مردم نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان وی در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدباقر محی‌الدین انواری با بیان اینکه جامعه انسانی نیازمند یک مدیر و مدبر برای رهبری جامعه است، گفت: ایران اسلامی امروز با استقلال عزت‌مند خود با اقتدار با دنیا سخن می‌گوید و تمام نظام‌های سیاسی دنیا را به محاکمه می‌کشد و در جایگاهی قرار گرفته که در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک، رسانه‌های امریکایی از تحقیر رئیس جمهور امریکا توسط ایران سخن گفتند.
ابوترابی عزتمندی امروز ایران را نشأت گرفته از برکات دفاع مقدس و رهبری عالمانه امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: اگر رهبری مبتنی بر فقه، ایمان و عقل ایران را اداره نمی‌کرد، آیا امروز کاروان علمی ایران به این جایگاه فاخر علمی دست می‌یافت.
نایب رئیس مجلس افزود: اقوی در قدرت اجتماعی، توان مدیریتی، دست یابی به قله‌های علم و معرفت است که فردی را در جایگاه امامت و رهبری قرار می‌دهد و اگر انسان؛ قرآن، پیامبر و امام را می‌شناخت و سر بر آستان خداوند می‌گذاشت، دنیا و آخرت او آباد و امنیت استقرار می‌یافت.
نایب رئیس مجلس گفت: با گسترش جوامع انسانی و رشد و توسعه علم و دانش با به کار گرفتن ابزار تولید زمینه اختلاف و مسائل حاد سیاسی و اجتماعی فراهم می‌شود و این مسئله در حیات حیوانی و نباتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: انسان با بالفعل درآوردن استعدادهای خود به قدرت سیاسی، اجتماعی، نظامی، علمی و اقتصادی دست یافته و زمینه بروز اختلافات و منازعات را فراهم می‌کند که عقل از ساماندهی همه امور بشر عاجز می‌ماند.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران سخن علی(ع) در زمان غیبت، ملاک شکل‌گیری نظام اسلامی قرار گرفته است، ابراز داشت: در زمان غیبت، مردم به دنبال یک انسان اعلاء و اقوی بودند که تواناترین و شایسته‌ترین فرد در قله‌های دانش، فقاهت و عدالت در عصر غیبت باشد که او ولی فقیه است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ولایت فقیه یعنی امامت و رهبری انسان عادل، فقیه، مدیر و مدبر و شایسته و تواناترین فرد در زمان غیبت است.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران دیروز امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری را برای هدایت و رهبری جامعه اسلامی برگزیدند، تصریح کرد: امروز ملت ایران از نظر استقلال در عالی‌ترین جایگاه استقلال سیاسی ممکن قرار دارند.
وی اضافه کرد: استقلال همه جانبه ایران امروز مرهون شجاعت شخصیت‌هایی چون آیت‌الله انواری است که بیش از 10 سال شکنجه را در زندان‌های شاه برای رسیدن به حکومت فقاهت تحمل کردند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این جایگاه فاخر را نداشتیم امروز جمهوری اسلامی در یک محاصره کامل اقتصادی و تسلیحاتی در میان پنج قدرت موشکی برتر دنیا قرار نداشت./س
برچسب ها: نایب ، رییس ، صالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.