برای ارتقای سلامت نوجوانان؛

نیازهای واقعی جوانان تحت مطالعه قرار می گیرد

برای ارتقای سلامت نوجوانان باید تحقیقاتی طراحی و بر مبنای نیاز سنجی نیازهای واقعی آنها تشخیص داده شود و براساس آن برنامه ریزی کرد.

دکتر خاطره شاه حسینی استادیار گروه بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه حدود 1/5 جمعیت کشور را نوجوانان تشکیل می دهند، بحث سلامت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: باید تحقیقاتی طراحی شود تا بتوان بر مبنای نیاز سنجی، نیازهای واقعی نوجوانان را تشخیص داده و براساس آنها برنامه ریزی کنند.

شاه حسینی تصریح کرد: از جمله این نیازها می توان به نیازهای جسمی، اجتماعی، عاطفی، روانی و نیاز سلامت باروری نوجوانان اشاره کرد و آگاهی هایی که نوجوانان در خصوص سلامت باروری باید داشته باشند.

وی اظهار کرد: بحث رفتار پر خطر در نوجوانان که در معرض این رفتارها هستند باید اقداماتی صورت گیرد تا نوجوانان وارد این عرصه نشوند یکی از بخش های کمک کننده نیاز سنجی است، اینکه نوجوان چقدر در این مورد آگاهی دارند.

وی خاطر نشان کرد:مطالعاتی که انجام دادیم نشان داد که خانواده منبع خوبی برای افزایش و ارتقای سطح آگاهی نوجوانان در زمینه های مختلف هستند که باید خانواده ها در این زمینه توانمند شوند.

برچسب ها: سلامت ، طراحی ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار