سردار ذوالفقاري؛

ترورسيم تهديد مشترک بشريت است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: امروز موادمخدر، تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق سلاح و امنیت‌غذایی از جمله تهدیدهای مشترک بشریت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین ذوالفقاری در مراسم نشست فرماندهی ناجا با سفرا، کارداران و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران با بیان اینکه امروزه امنیت یک کشور به طور مستقیم بر امنیت سایر کشورها تاثیرگذار است،‌ گفت: در عصر کنونی بخشی از تهدیدهای جهانی مشترک است.
 
وی افزود: امروز موادمخدر، تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق سلاح و امنیت‌غذایی از جمله تهدیدهای مشترک بشریت است. تلاش امروز هر کشور می‌تواند کمک به امنیت دیگر کشورها باشد. از این رو فعالیت مرزبانان کشورهای جهان می‌تواند نقش موثری در تامین امنیت سایر کشورها ایفا کند. 

وی ادامه داد: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیتی که در آن قرار دارد و کم ثباتی‌هایی که در کشورهای پیرامونیش وجود دارد، می‌تواند پیامدهای مثبتی را برای سایر کشورها داشته باشد. 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کشور در زمینه مبارزه با موادمخدر به خصوص در مرزهای خاکی، گفت: امروز انتقال موادمخدر از طریق دریا شدت بیشتری گرفته است.
 
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امروز عمده تهدیدهای کشور، قاچاق موادمخدر، تروریسم، قاچاق اسلحه و مهاجرت غیرقانونی است، گفت: کشورمان در کریدور کشورهای مهاجرفرست و مهاجرپذیر قرار گرفته، از این رو ماهانه 3000 مهاجر غیرقانونی در مرزهای کشور دستگیر می‌شوند و 34 هزار تن از افراد غیرمجاز در کشور جمع‌آوری و اخراج می‌شوند.

ذوالفقاری با تاکید بر سرمایه‌گذاری ایران در مورد مبارزه با تروریسم به عنوان یک قربانی تروریسم، گفت: اگر این سرمایه‌گذاری صورت نگیرد و پیوند تروریسم شرق و غرب کشور اتفاق بیفتد، می‌تواند مخاطرات بسیاری را به بار بیاورد. 

وی با اعلام افزایش 31 درصدی کشفیات سلاح نسبت به سال گذشته ادامه داد: امروز با ساخت دیوارها، کانال‌ها و خاکریزها در مرزهایی که تا چند سال قبل حضور نداشتیم حضور خود را تشدید کرده‌ایم. امروز نیروهای مرزبانی نسبت به چهار سال گذشته دو برابر شده است. 

ذوالفقاری با اشاره به ارتباط مستقیم با 15 کشور، گفت: خیلی از مسائل و مشکلات بین کشورها توسط مرزبانان قابل حل است. تلاش می‌کنیم از سیاسی‌شدن اختلافات جزئی مرزها جلوگیری کنیم. آمادگی داریم در تعامل با دیگر کشورها مسائل مرزی را در کوتاه‌ترین زمان حل و فصل کنیم.  
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار