شهرکرد/

تولید سالیانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ در استان

در استان چهارمحال و بختیاری، سالانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ تولید می شود که 70 درصد آن توليد بخش صنعتي و 30 درصد تولید بخش بومي مي باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون بهبود توليدات دامي اداره کل جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان، سالانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ تولید می شود که 70 درصد آن توليد بخش صنعتي و 30 درصد تولید بخش بومي مي باشد.

برزو هيبتيان افزود: در حال حاضر، 5 واحد پرورش مرغ تخم گذار و یک ميليون و 500 هزار قطعه مرغ بومی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی گفت: توليد تخم مرغ بومي در استان چهارمحال و بختیاری، بدون مصرف آنتي بيوتيك و به صورت ارگانيك مي باشد. 

معاون بهبود توليدات دامي اداره کل جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مصرف سرانه تخم مرغ در جهان، ساليانه 300 عدد و در ايران 160 عدد مي باشد که با توجه به شعار امسال روز جهانی تخم مرغ مبنی بر « کودكي بانشاط و بزرگسالي سالم، با مصرف روزانه يك تخم مرغ »، ترويج مصرف تخم مرغ ضروري مي باشد. 

هیبتیان، همچنین از توزيع سبدهاي تخم مرغ به صورت نمادين، به مناسبت روز جهاني تخم مرغ در مهدكودك ها، مدارس و خانه سالمندان شهر شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) خبر داد. 

17 مهرماه، مصادف با 9 اكتبر، « روز جهاني تخم مرغ » نامگذاری شده که شعار امسال این روز هم « کودكي بانشاط و بزرگسالي سالم، با مصرف روزانه يك تخم مرغ » می باشد./س

برچسب ها: تخم مرغ ، چهارمحال ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.